Josefin Johansson ny artist hos 2Entertain

2Entertain - Part of Moment Group

Komikern, sångerskan och skådespelaren Josefin Johansson blir en del av 2Entertains härliga nöjeselit.

Josefin Johansson är komiker och skådespelare och 2015/2016 nominerades hon till Årets kvinnliga komiker på svenska stå up-galan. Josefin har också goda musikkunskaper och kombinerar gärna sin komiska sida med sång.

Josefin Johansson började 2006 på Sveriges Radio P3 och har arbetat med program som Pang PregoMorgonpasset Sommar och Musikguiden i P3: Sommarsession.

Hon gör stå up-föreställningar runt om i landet och har den senaste tiden lagt mycket fokus på en internationell karriär då hon gjort England och The Castle osäkert med stående ovationer och goda resultat. Under senare år har Josefin skrivit och agerat i tv, film, radio och på scen. Det har lett till att hon medverkat i tv-produktioner som Så ska det låtaAllsång på SkansenDoobidoo och Robins med flera.

Hon är initiativtagare till Humorkollo, ett projekt som är ämnat att bredda den svenska humorscenen och just nu är Josefin aktuell i Helt Sant i P4 (vetenskapshumor för barn varje söndag) och podcasten Josefinito Pod. Hon är också programledare för P3 Älskar och medverkar i pjäsen Drottningsylt tillsammans med Robert Noack

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.