Josefin Johansson ny artist hos 2Entertain

2Entertain - Part of Moment Group

Komikern, sångerskan och skådespelaren Josefin Johansson blir en del av 2Entertains härliga nöjeselit.

Josefin Johansson är komiker och skådespelare och 2015/2016 nominerades hon till Årets kvinnliga komiker på svenska stå up-galan. Josefin har också goda musikkunskaper och kombinerar gärna sin komiska sida med sång.

Josefin Johansson började 2006 på Sveriges Radio P3 och har arbetat med program som Pang PregoMorgonpasset Sommar och Musikguiden i P3: Sommarsession.

Hon gör stå up-föreställningar runt om i landet och har den senaste tiden lagt mycket fokus på en internationell karriär då hon gjort England och The Castle osäkert med stående ovationer och goda resultat. Under senare år har Josefin skrivit och agerat i tv, film, radio och på scen. Det har lett till att hon medverkat i tv-produktioner som Så ska det låtaAllsång på SkansenDoobidoo och Robins med flera.

Hon är initiativtagare till Humorkollo, ett projekt som är ämnat att bredda den svenska humorscenen och just nu är Josefin aktuell i Helt Sant i P4 (vetenskapshumor för barn varje söndag) och podcasten Josefinito Pod. Hon är också programledare för P3 Älskar och medverkar i pjäsen Drottningsylt tillsammans med Robert Noack

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.