Josefina Levin ny HR-chef på Svenska Dagbladet
Svenska Dagbladet genomför just nu det största förändringsarbetet på många år, med målet att om tre år ha nått en position som fullt ut svarar mot de krav läsarna ställer på en modern tidning online. HR-chefen har en viktig roll i det arbetet.
– Jag är väldigt glad över att Josefina Levin kommer till oss på Svenska Dagbladet. Tajmingen är perfekt. Med sin gedigna erfarenhet i kombination med nytänkande får Josefina Levin en avgörande roll i vårt arbete för att skapa en modern arbetsplats, präglad av framåtfokus, samarbete och transparens, säger Anna Careborg.
Josefina Levin kommer närmast från rollen som HR-chef för Schibsted Sveriges Growth-bolag. Innan dess har hon en lång bakgrund som HR-chef inom bland annat telecom- och fintech-branschen. Hon började inom Schibsted 2012 och kom då från Canon.
– Svenska Dagbladet är inne i ett spännande utvecklingsarbete som jag ser så mycket fram emot att bli en del av. Jag har alltid sett SvD som en arbetsplats med sund kultur och kompetenta och trevliga medarbetare. Dessutom är tidningens uppdrag för ett demokratiskt samhälle angeläget och extra viktigt i dessa tider. Inte minst därför känns det fint att få detta förtroende. Jag är förväntansfull och glad och hoppas kunna tillföra energi, samt min erfarenhet från många år inom HR, säger Josefina Levin.
Josefina Levin går också in i SvD:s ledningsgrupp.
Hon tillträder tjänsten den 1 december, fram till dess fortsätter Martina Ehn att ansvara för HR på SvD. När den nya organisationen är på plats fortsätter Martina Ehn som HR-chef på Aftonbladet, en roll hon hittills haft parallellt med HR-ansvaret på Svenska Dagbladet.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Careborg, tf publisher, Svenska Dagbladet. E-post:anna.careborg@svd.se.
Josefina Levin, tillträdande HR-chef Svenska Dagbladet. Tel: 070-416 61 13. E-post: josefina.levin@schibsted.com.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum