Josefina Levin ny HR-chef på Svenska Dagbladet

Josefina Levin, idag HR-chef på Schibsted Growth, blir ny HR-chef på Svenska Dagbladet. ”Med en imponerande kompetens kring hur man utvecklar en organisation och erfarenhet från att arbeta med en mängd start-up-bolag passar Josefina Levin väldigt väl in i den förändringsresa Svenska Dagbladet nu är inne i”, säger tf publisher Anna Careborg.

Josefina Levin tillträder som HR-chef på Svenska Dagbladet den 1 december.

Svenska Dagbladet genomför just nu det största förändringsarbetet på många år, med målet att om tre år ha nått en position som fullt ut svarar mot de krav läsarna ställer på en modern tidning online. HR-chefen har en viktig roll i det arbetet.

– Jag är väldigt glad över att Josefina Levin kommer till oss på Svenska Dagbladet.   Tajmingen är perfekt. Med sin gedigna erfarenhet i kombination med nytänkande får Josefina Levin en avgörande roll i vårt arbete för att skapa en modern arbetsplats, präglad av framåtfokus, samarbete och transparens, säger Anna Careborg.

Josefina Levin kommer närmast från rollen som HR-chef för Schibsted Sveriges Growth-bolag. Innan dess har hon en lång bakgrund som HR-chef inom bland annat telecom- och fintech-branschen. Hon började inom Schibsted 2012 och kom då från Canon.

– Svenska Dagbladet är inne i ett spännande utvecklingsarbete som jag ser så mycket fram emot att bli en del av. Jag har alltid sett SvD som en arbetsplats med sund kultur och  kompetenta och trevliga medarbetare. Dessutom är tidningens uppdrag för ett demokratiskt samhälle angeläget och extra viktigt i dessa tider. Inte minst därför känns det fint att få detta förtroende. Jag är förväntansfull och glad och hoppas kunna tillföra energi, samt min erfarenhet från många år inom HR, säger Josefina Levin.

Josefina Levin går också in i SvD:s ledningsgrupp.

Hon tillträder tjänsten den 1 december, fram till dess fortsätter Martina Ehn att ansvara för HR på SvD. När den nya organisationen är på plats fortsätter Martina Ehn som HR-chef på Aftonbladet, en roll hon hittills haft parallellt med HR-ansvaret på Svenska Dagbladet.

Anna Careborg, tf publisher, Svenska Dagbladet. E-post:anna.careborg@svd.se.
Josefina Levin, tillträdande HR-chef Svenska Dagbladet. Tel: 070-416 61 13. E-post: josefina.levin@schibsted.com.

Josefina Levin tillträder som HR-chef på Svenska Dagbladet den 1 december.
Anna Careborg, tf publisher, Svenska Dagbladet.

Mattias Hersby till Schibsted Marketing Services – går in i svenska ledningsgruppen21.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Mattias Hersby rekryteras till rollen som Head of Business Development & Operations och fyller därmed den sista platsen i annonsorganisationens svenska ledningsgrupp. “Med över 20 år i mediebranschen blir Mattias ett starkt tillskott i arbetet med att bredda erbjudandet mot den svenska marknaden”, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.

Aftonbladet tar nästa steg för nyheter online – lanserar helt ny nyhetstjänst21.11.2019 08:38:38 CETPressmeddelande

Nu lanseras en helt ny del av Aftonbladet. Med digitala tjänsten Supernytt erbjuder Aftonbladet en ny nyhetsupplevelse för breaking news. ”Det här är en av de verkligt stora förändringarna av Aftonbladet de senaste tio åren. Med Supernytt hamnar läsarna mitt i nyhetspulsen, de får en omedelbar överblick och möjligheten att prata direkt med redaktionen”, säger Michael Poromaa, redaktionschef på Aftonbladet.

Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen13.11.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Den populära beställnings- och självservicetjänsten Pej har vuxit kraftigt under senare tid. Nu stänger bolaget ytterligare en runda, med Schibsted som huvudinvesterare, för att kunna utveckla vidare och erbjuda fler kunder möjligheten till en sömlös, digital beställning och betalning genom mobil eller självbetjäningskiosk. Totalt har bolaget tagit in 26 MSEK under året. Bland annat har några av Sveriges största arenor och nöjesfält knutit sig Pejs lösning.