Julen hos IKEA

Julen hos IKEA är inspirerad av skandinavisk folklore och hantverk. Designer Eva Lundgreen fann inspiration från sin farmors gård i Jämtland, och minnen från barndomens jular har trollat fram älvor från sagornas värld och snöiga landskap prickiga av röda stugor – allt med en modern tvist.

I år firar vi jul med VINTERFINT 2022, STRÅLA och VINTERSAGA.
VINTERFINT Kollektion innehåller allt du behöver för att julen ska kännas magisk; julgransdekorationer, dukar, omslagspapper och julens dofter. VINTERFINT 2022 Doftljus i glas med lock sprider en härligt julig doft av apelsin och kryddnejlika.

"Jag tyckte att det var underbart att ta en skandinavisk julbock och en älg och addera pastellfärger och folkkonstinspirerade mönster för en modern tvist
Eva Lundgreen, designer

STRÅLA kommer med julstjärnor och ljusstakar, så som STRÅLA LED-ljushållare. Ljushållaren är stilren och lättplacerad eftersom den är batteridriven. Den sprider ett mjukt och varmt ljus som skapar den perfekta julstämningen. Den har dessutom en inbyggd timer.

VINTERSAGA bjuder bland annat på godis, glögg och pepparkakshus i olika storlekar.
Välkommen att göra julen magisk!

Säljstart: Oktober 2022 på IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus.

Ladda ner högupplösta bilder: Bildbanken
Läs mer: Pressmaterial (Pdf)

Kalendarium:

Säljstart:  Nyhet: Pressbilder:
 Oktober 2022 OBEGRÄNSAD Kollektion

Bildbank
Oktober 2022 Hösten 2022 Sortiment Bildbank

IKEA når rekordförsäljning i Sverige – antal besök i varuhusen ökar kraftigt    13.10.2022 13:00:12 CEST | Pressmeddelande

IKEA Sveriges försäljning för verksamhetsår 2022* uppgick till omkring 18 miljarder kronor – med drygt 65 miljoner över förra årets nivå når bolaget därmed sin högsta försäljning någonsin. Detta under ett år som präglats av pandemirestriktioner, globala logistikproblem och inflation. Med nya butiksformat, flexibla serviceerbjudanden både off- och online samt god tillgång på produkter har IKEA lagt grunden för bättre tillgänglighet på kundernas villkor och framtida tillväxt.