Junior-EM i Spanien 3-9 juni

Imorgon startar Junior-EM i Spanien. Sverige skickar totalt tio brottare till staden Portevedre som ligger uppe i Spaniens nordvästra hörn strax norr om den portugisiska gränsen. I sju dagar kommer våra juniorer kämpa om medaljerna.

Sverige kommer med en stark trupp till JEM och vi har representanter i alla tre kategorier.

GR20 (Grekisk romersk stil herrar) tävlar 3-5 juni

60kg Niklas Öhlen Sundsvalls AIK

67kg Erik Persson Klippans BK

72kg Olle Spets Varbergs BoIS BK

77kg Lukas Ahlgren BK Ore

87kg Jacob Logård Norrtälje BK

WW20 (Fristil damer) tävlar 5-7 juni

53kg Jonna Malmgren Dalby BK

59kg Evelina Hulthen Arboga AK

68kg Tindra Sjöberg Sundsvalls AIK

FS20 (Fristil herrar) tävlar 8-9 juni

86kg Sardar Timori Husums IF

125kg Fardin Anosheh BK Atlas

Imorgon har vi två svenskar på mattan. Lukas Ahlgren i 77 kg samt Jacob Logård i 87 kg. Tävlingen startar kl 11:30 med kvalomgångar.

Ni hittar livesändningar och resultat på Unitedworldwrestling.org

VM-tvåan Alex Kessidis siktar på att rädda upp AIK:s säsong med ett SM-guld på hemmaplan19.11.2019 14:26:54 CETNyheter

För två månader sen tog Alex Kessidis ett VM-silver i brottning men en påtagligt besviken Kessidis satte omgående efter hemresan igång jakten på ett OS-guld i Tokyo nästa år. Som ett mål på vägen skall han tillsammans med sina lagkamrater försöka plocka hem ett SM-guld i finalen av lag-SM som avgörs i Solna på lördag och på så sätt rädda upp hela AIK-organisationens guldmissar i lagidrotterna.

Miljonstöd till nya rörelseprojekt29.10.2019 14:00:00 CETPressmeddelande

Rapporter från Världshälsoorganisationen, WHO, visar att två av tre barn inte når upp till rekommenderad fysisk aktivitet per dag. Svenska Spel och Riksidrottsförbundet inledde därför en gemensam satsning 2017 för att få fler personer i rörelse. Två år efter starten har över 100 000 personer deltagit. Tack vare det positiva resultatet satsas det nu ytterligare en miljon kronor på att få fler svenskar i rörelse.