Juniorkronorna släpps ut ur karantän

Idag meddelade IIHF att Juniorkronornas karantän är avslutad och laget får nu lämna sina hotellrum i Edmonton.

Precis som tidigare kommunicerats skulle Juniorkronorna få lämna sin karantän den 21 december om de prover som togs den 20 december var negativa. Alla ledare och spelare är friska och får lämna karantänen idag. De två ledare som testade positivt på flygplatsen i Edmonton är kvar i karantän till den 27 december.

Från och med måndag eftermiddag, den 21 december, tränar hela laget på is.

- Det känns väldigt bra att få komma ut ur hotellrummet och nu ser vi fram emot bra isträningar och lite mer normala förberedelser inför JVM. Alla grabbar och ledare är supertaggade på att få komma igång på riktigt, säger förbundskapten Joel Rönnmark.

Läs mer hos IIHF: https://www.iihf.com/en/events/2021/wm20/news/23346/update-on-2021-iihf-world-junior-championship-test