Juniorkronornas bruttotrupp bantas med sex spelare

Under lördagen har Juniorkronornas bruttotrupp inför junior-VM i Kanada bantats med sex spelare.

Spelarna som lämnar lägret i Sundsvall under lördagen är:

Isac Andersson, Mora IK
Simon Edvinsson, Frölunda HC
Hannes Kollén, Karlskrona HK
Daniel Ljungman, Linköping HC
Viktor Persson, Brynäs IF
Simon Robertsson, Skellefteå AIK

- Vi vill tacka dessa spelare för vad de har gjort för oss, och vi önskar dem stort lycka till under säsongen, säger Juniorkronornas förbundskapten Joel Rönnmark.

Det återstår nu 26 spelare i bruttotruppen. Innan avfärd till Edmonton på söndag morgon ska den slutgiltiga truppen på 25 spelare presenteras.

- Av vissa orsaker behöver vi vänta till söndag morgon med att ta det sista beslutet rörande truppen. Jag vill dock poängtera att det inte är covid-relaterat, avslutar Rönnmark.