Jusek bland de mest attraktiva arbetsgivarna

Akademikerförbundet Jusek finns med på listan över de 100 mest attraktiva arbetsgivarna som Universum sammanställer. Bland jurister hamnar Jusek på plats 68 och bland samhällsvetare på plats 93.

– Jusek är ett växande förbund som bidrar till ett bättre arbetsliv för våra medlemmar. För att lyckas med det behöver vi rekrytera den bästa kompetensen. Därför är det väldigt roligt att Jusek finns på listan över de mest attraktiva arbetsgivarna för jurister och samhällsvetare, säger Magnus Hedberg, vd på Jusek.

Universum gör en årlig sammanställning över de 100 mest attraktiva arbetsgivarna inom olika branscher. I årets sammanställning finns Jusek med på plats 68 när yrkesverksamma jurister får svara på var de helst vill jobba och på plats 93 bland yrkesverksamma samhällsvetare. I båda fallen är Jusek det enda fackförbundet på listan.

I undersökningen framgår också att de tre karriärmål som rankas högst av deltagarna är balans mellan arbete och fritid, trygghet och utmaningar.

– Medarbetarnas välbefinnande är avgörande för verksamhetens resultat. Därför uppmuntrar vi en kultur där konstruktiv återkoppling, nytänkande och kreativ problemlösning frodas. Det tror vi är ett framgångsrecept för att locka riktigt duktiga medarbetare som ser och förstår våra medlemmars behov, säger Magnus Hedberg.

Jusek finns på tre orter i Sverige, i centrala Stockholm med ett större kansli, samt i Göteborg och Malmö med regionkontor. Tillsammans har Jusek drygt 90 anställda och utöver det cirka 50 studentmarknadsförare på studieorter runt om i Sverige. Utöver de anställda har Jusek en förtroendemannaorganisation där förbundets förtroendevalda är verksamma.

Magnus Hedberg, vd på Jusek
magnus.hedberg@jusek.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lärande i arbetet förbättrar systemvetares arbetsmiljö15.1.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

Systemvetarna är den av Juseks utbildningsgrupper som är mest nöjd med sitt arbete. Samtidigt får endast hälften utlopp för sin kreativitet och endast två av tre upplever att de lär sig nytt i arbetet. Det gör systemvetarna mindre nöjda med jobbet. Jusek offentliggör idag en omfattande kartläggning av systemvetarnas arbetsmiljö och visar vilka faktorer som är viktigast för att förbättra deras välbefinnande i arbetet.