Kaching Retail väljer Hogia som partner

Hogia som är en ledande aktör inom affärslösningar för handelsbranschen, ingår ett samarbete med Kaching Retail, som har utvecklat en mobil kassalösning för detaljhandeln. Samarbetet innebär att butiker och grossister inom mindre och medelstora segment nu får tillgång till mer mobila och digitala lösningar för sin kassahantering och orderhantering.

– Tillsammans med Hogia får vi dels starkare distribution i segmentet för mindre och medelstora företag samt att vi ger våra kunder möjligheten att använda Hogias affärslösningar för både butiker och grossister, säger Mathias Plank, vd på Kaching Retail.

Kaching Retail har utvecklat en modern och mobil kassalösning för detaljhandeln som möjliggör ett flexibelt, modernt och mobilt arbetssätt. Genom att få ut butikspersonal på golvet, har det visat sig att både kundnöjdhet och employee satisfaction ökar markant och att företagen som använder sig av mobila kassalösningar även ökar sin omsättning. Kachings mobila kassa används idag bland annat av Ikea och ledande Apple Premium Resellers såsom Digital Inn och MacForum.

- Tillsammans med Kaching kan vi nu erbjuda våra kunder en modern och skalbar lösning för de kunder som vill digitalisera och modernisera sitt sätt att bedriva handel. Vi ger även grossister tillgång till mer flexibla lösningar för sin orderhantering, säger Kristina Åström, bolagschef på Hogia Handelssystem.

- Det är en mycket stor efterfrågan på denna typ av lösningar, där företagen vill kunna bygga ihop sin handel med butiksförsäljningen och låta kunderna betala smidigt, snabbt och säkert med sin mobiltelefon. Samtidigt ökar även behoven av flexibla och mobila affärsflöden för grossisterna. Kaching möjliggör båda dessa funktioner med sina moderna lösningar som hjälper företag att snabbt förbättra sin lönsamhet, säger Mathias Plank.

Kristina Åström
Bolagschef Hogia Handelssystem
www.hogia.se/handel

Mathias Plank
Grundare och vd Kaching
www.kachingretail.com

Mathias Plank, vd Kaching Retail
Kristina Åström, bolagschef Hogia Handelssystem

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 675 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se

KACHING är ett snabbväxande fin-tech startup med sin bas i Stockholm. Bolaget grundades 2017 av Mathias Plank och Richard Båge. Bland KACHINGs ägare återfinns utöver grundarna, Swedbank, Collector Bank även bl a Creades med finansmannen Sven Hagströmer som största delägare. Läs mer på www.kachingretail.com

Digitalisering av avfallshanteringen27.6.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nu kommer det att bli enklare för åkerier som hanterar avfall att planera sina transportuppdrag. Hogia lanserar en ny molnprodukt, Hogia Moveit Recycle som ska hjälpa åkerier att effektivisera sin transportplanering. Via en app får förarna information om alla sina uppdrag och kan se rutten på en karta direkt i mobilen. Med effektivare planering av körrutten så kan man minska på bränsleförbrukningen, vilket är positivt både för miljön och ekonomin

Nya möjligheter för trafikoperatörer26.6.2019 08:37:34 CESTBlogginlägg

Under UITP Global Public Transport Summit samlades aktörer inom kollektivtrafikbranschen från hela världen i Stockholm. Hogia var en av utställarna och demonstrerade bland annat produktserien TransitCloud, Hogias molnbaserade system för realtidsinformation. Med hjälp av Internet of Things kan tekniken som förmedlar realtidsdata från och till bussar förenklas. Det kommer att ge helt nya förutsättningar för trafikoperatörerna och trafikhuvudmännen menar Frida Christensson, bolagschef på Hogia Communications.

Digitalisering av avfallshåndteringen10.4.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.