Kai-Yee tar över produktfrågorna på Skogsindustrierna

Kai-Yee Thim har anställts som direktör för produkter och produktsäkerhet på Skogsindustrierna. Hon efterträder Ingrid Haglind, som har gått i pension.

Kai-Yee Thim har lång erfarenhet av produktsäkerhetsfrågor och kommer senast från RISE Bioeconomy där hon var chef för sektionen som arbetar med att säkra material avsedda för livsmedel.

- Produktsäkerhetsfrågor är ett område som är högaktuellt i dag, när medvetenheten om miljö och hälsa är i ständig fokus. Jag tycker detta är ett spännande område, med konstant nya frågeställningar och utmaningar. I grunden har vi en industri som ständigt vill förbättra sina produkter och processer. Att dessutom få representera en bransch som arbetar med förnyelsebart material känns helt rätt i tiden, säger Kai-Yee Thim.