Kaj Winther till Fastighetsägarna Stockholm som chef för digital utveckling

Fastighetsägarna Stockholm har rekryterat Kaj Winther som chef för digital utveckling. Kaj kommer närmast från Vasakronan, där han varit ansvarig för digitalisering och teknikutveckling inom området Teknik, Service & Utveckling.

Kaj Winther och Oskar Öholm

Fastighetsägarna Stockholm har rekryterat Kaj Winther som chef för digital utveckling. På Fastighetsägarna Stockholm blir Kaj ansvarig expert för digitalisering, som tillsammans med stadsutveckling, hållbarhet och fastighetsmarknad utgör Fastighetsägarna Stockholms fyra huvudområden. Kaj Winther börjar sin tjänst efter sommaren.

- Vi är mycket glada att Kaj blir en del av vårt expertteam. Hans engagemang för utvecklingen av fastigheters digitalisering är en stor tillgång för oss och gör att vi ytterligare kan stärka vårt kunskapserbjudande till våra medlemmar, säger Oskar Öholm, vd Fastighetsägarna Stockholm.

Digitalisering är en av fastighetsbranschen stora framtidsfrågor och har stor betydelse för en hållbar utveckling.

- Fastighetsägarna som organisation kan spela en viktig roll som trovärdig och opartisk branschorganisation. Jag ser fram emot att leda arbetet med att hjälpa branschen i den fortsätta digitaliseringsresan, säger Kaj Winther.

Om Fastighetsägarna Stockholm

Fastighetsägarna Stockholm är en medlems- och branschorganisation för fastighetsägare i Stockholms och i Gotlands län med 4 500 medlemmar. Vi strävar efter en väl fungerande fastighetsmarknad och driver fastighetsbranschens frågor framåt – hållbar stadsutveckling, en välfungerande bostadspolitik, fastighetsägares digitala verklighet. Vi arbetar för en levande stad som utvecklas hållbart, nu och i framtiden.

Kaj Winther och Oskar Öholm

Susanna Roback ny vd för Fastighetsägarna MittNord21.6.2021 09:31:07 CEST | Pressmeddelande

Den 20 september tillträder Susanna Roback som vd för Fastighetsägarna MittNord. Hon efterträder Andreas Sjöberg som valt att lämna företaget efter sommaren. "Susanna har lång och gedigen erfarenhet av fastighetsbranschen och vi är glada att hon vill leda det fortsatta arbetet med att utveckla vår medlemsservice och affärsmässighet", säger Fastighetsägarna MittNords ordförande Björn R:son Åqvist.

Fastighetsföretag i Borås ger Borås Stads engagemang i centrum toppbetyg15.6.2021 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Fastighetsägare i Borås anser att det skett en stor förbättring av kommunens engagemang i centrum och att politikerna i Borås är mer tillgängliga. Däremot är fastighetsägarna missnöjda med Borås Stads handläggningstider och kommunala avgifter. Det visar den senaste undersökningen av fastighetsföretagarklimatet som genomförs bland Fastighetsägarnas medlemmar i Borås vartannat år.

Mindre ensamhet och mer kultur i framtidens stadskärna8.6.2021 08:07:00 CEST | Pressmeddelande

Hemarbete och naturupplevelser istället för shopping under pandemin slog hårt mot stadskärnorna. Inför omstarten av samhället har Fastighetsägarna och HUI Research tagit fram rapporten ”Stadsliv med människan i centrum” som en del av Cityindex 2021. Medverkande forskare, beteendepsykolog och riksarkitekt berättar bland annat om hur en tillgänglig stad botar ensamhet och hur kulturen blir avgörande för stadskärnan i framtiden.