Kammarkollegiet skriver nytt ramavtal med Consid
– Det är väldigt höga kvalitetskrav för att tilldelas ett ramavtal med Kammarkollegiet och vi är självklart väldigt stolta över att Consid har fått det här förtroendet, säger Jacob Ahlström, Senior Bid Manager på Consid.
Den statliga förvaltningsmyndigheten, Kammarkollegiet, ansvarar för upphandlingsverksamheten inom den statliga inköpssamordningen. Ramavtalet med Consid avser it-konsulter inom Ledning och styrning där nio leverantörer ingår. Avtalet ställer krav på kunskap och erfarenhet inom allt från projektledning, olika projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller samt metoder för kostnads- och nyttobäring. Det kan även komma att omfatta konsulttjänster inom agil coach och efterfrågas kompetenser inom bland annat Change manager, Incident manager, Problem manager och projekt- och portföljstyrning.
– Ramavtalet efterfrågar en hög kompetens och en spetskunskap inom många olika komplexa områden. Att Consid kan bemöta kraven är väldigt unikt och speglar den mångfasettering och erfarenhet som finns inom bolaget, säger Jacob Almers, Bid Manager på Consid.
Jacob Almers, Bid Manager på Consid.
Ramavtalet för ledning och styrning är rikstäckande och uppgår i ett värde av 1 200 000 000 kronor, på fyra år. Consid ingår sedan tidigare i ett ramavtal med Kammarkollegiet gällande ett anbudsområde rörande verksamhetens it-behov. Det första anbudsområdet omfattar resurskonsulttjänster inom verksamhetsutveckling, krav, användbarhet och tillgänglighet. Gällande verksamhetsutveckling och krav avses konsulttjänster i syfte att utveckla verksamheten eller dess nytta av it genom till exempel utveckling av strategier, utredningar, förstudier samt framtagning av systemkravspecifikationer utifrån genomförd verksamhetsanalys.
Consid har sedan länge haft en bra balans mellan kunder inom offentlig sektor och stora privata aktörer. Efterfrågan på Consids tjänster har ökat stabilt under de senaste åren och har fortsatt växa trots lågkonjunktur och en orolig omvärld. Siffrorna för tredje kvartalet 2022 visar att både omsättning och resultat ökat dramatiskt. Consid omsatte under tredje kvartalet 454 miljoner kronor, att jämföra med förra årets 299 miljoner. Det handlar om en ökning på hela 51,6 procent. Sedan årsskiftet har även Consid rekryterat över 460 nya medarbetare och har nu passerat 1700 anställda.
– Vår bransch är hårt drabbad av kompetenskris. Trots det håller våra rekryterare ett halsbrytande tempo vad gäller att anställa nya förmågor till Consid. Vi vill ha en bredd, både vad gäller kompetens och erfarenhet, där vi lyfter fram varje enskild individs styrkor. Jag skulle säga att det är det som är nyckeln till att vi får förtroende i uppdrag som det ramavtal vi nu skrivit på med Kammarkollegiet, säger Peter Hellgren, vd på Consid.
Totalt ingår nio leverantörer i det nya ramavtalet med Kammarkollegiet.
Nyckelord
Kontakter
Nathalie BesèrKommunikationschef
Tel:0730- 56 70 30nathalie.beser@consid.seBilder
Om
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helheltslösningar inom it, affärsutveckling och kommunikation. Consid grundades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och finns idag på 37 orter i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget omsatte år 2021 över 1,5 miljarder kronor och går i år mot det starkaste året någonsin.
Följ Consid
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Consid
Consid expanderar verksamheten – tar ytterligare en våning i Gevaliapalatset25.3.2024 12:51:32 CET | Pressmeddelande
It-företaget Consid har under de senaste åren haft en rekordartad tillväxt i Gävle. Tillväxttakten under de senaste två åren har gjort att man nu vuxit sig för stora för lokalen i Gevaliapalatset.
AB Kristianstadsbyggen lanserar ny webb tillsammans med Consid22.3.2024 10:52:26 CET | Pressmeddelande
Det kommunala fastighetsbolaget AB Kristianstadsbyggen får ett nytt digitalt utseende. Under början av mars lanserades den nya hemsidan. Utvecklingen har pågått under det närmsta året och kan nu presenteras.
Consid välkomnar ny säljchef till huvudkontoret21.3.2024 10:42:10 CET | Pressmeddelande
I mars klev Tobias Molund in som ny säljchef på it-företaget Consids huvudkontor i Jönköping. Med bred erfarenhet inom försäljning och ledarskap från en rad branscher är han väl förberedd för sin nya roll hos Consid. Tobias har en djup förståelse för digitaliseringens möjligheter och utmaningar och ser fram emot att stärka samarbetet med både kunder och kollegor.
Miljardbolaget från Jönköping tar in ny säljchef21.3.2024 10:36:22 CET | Pressmeddelande
I mars klev Tobias Molund in som ny säljchef på Consids Jönköpingskontor. Med bred erfarenhet inom försäljning och ledarskap från en rad branscher är han väl förberedd för sin nya roll hos Consid. Tobias har en djup förståelse för digitaliseringens möjligheter och utmaningar och ser fram emot att stärka samarbetet med både kunder och kollegor.
Consid vinner avtal för över en halv miljard med fyra myndigheter14.3.2024 14:42:44 CET | Pressmeddelande
It- och kommunikationsföretaget Consid tecknade i slutet av februari ett större avtal med flera svenska myndigheter. Avtalet gäller leverans av it-konsulttjänster till Läkemedelsverket, Sveriges geologiska undersökning (SGU), Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) och Livsmedelsverket.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum