Kan robotar ha humor?

Årets första Axess Magasin bjuder bland annat på robotar och AI. Linda Johansson frågar: kan robotar ha humor? Nils Johan Tjärnlund vill inte överlåta AI åt ingenjörerna. Stefan Fölster skriver om vår digitala vän med dubbla lojaliteter. Nicklas Berild Lundblad om att tänkande maskiner visar hur litet vi vet om oss själva. Och Mats Wiklund intervjuar Svante Lovén om science fiction i litteraturen.

Detta och mycket mer i Axess som utkommer i dagarna till prenumeranterna. I butik den 13 februari. Artiklarna finns tillgängliga digitalt redan nu på www.axess.se och magasinet går att köpa som pdf via: https://axess.bokorder.se/

Frågor om redaktionsexemplar? Kontakta Katarina O'Nils Franke

Ulf Kristersson om ideologi, regerande och ”Nya moderaterna”30.11.2017 13:32Pressmeddelande

På söndag kl 22 gästas säsongens sista Studio Axess av moderatledaren Ulf Kristersson. I samtal med programledaren PJ Anders Linder beskriver han sig själv som en ideologisk politiker och betonar vikten av att Moderaterna klarar både praktisk vardagspolitik och långsiktig idédebatt. Han talar för en syn på regeringsfrågan som fokuserar på vad man kan få uträttat, och understryker vikten av kontinuitet i den moderata idétraditionen. ”Nya moderaterna” handlar om ett ändrat förhållningssätt, inte om någon ny ideologi.