Kända vegoprofiler, mat och mode när Vegovision kommer till Stockholm i helgen

Programmet för Djurens Rätts djurvänliga mässa Vegovision är digert när det dukas upp till vegofest på Münchenbryggeriet i Stockholm den 3-4 november.

Djurens Rätts mässa för djurvänliga val

Vegovision har sedan starten 2008 varit en plattform för djurvänliga och veganska trender. I år bjuds det bland annat på Sveriges första helt djurvänliga modevisning.

– Vi har handplockat märken som Save The Duck, Votch, Dedicated och återförsäljare som Thrive och GreenLaces med flera för att visa att mode kan både vara snyggt, hållbart och djurvänligt, säger Francecsa Vilches, ansvarig för konsumentfrågor på Djurens Rätt.

Omkring 50 utställare och lika många programpunkter flyttar in på Münchenbryggeriet i helgen. Projektledare Sofia Säljö råder besökarna att spana in programmet på förhand och sätta ihop sitt eget schema för helgen.

– Vi har just släppt en funktion där du som besökare kan plocka ihop ditt eget schema för att inte missa någon av dina favoriter! Det är just det gedigna programmet som gör Vegovision unikt, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

Gör ditt schema här!

Vegovision anordnades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått. Vegovision Stockholm är ansluten till märkningen Miljömärkt Event, en diplomering från Håll Sverige rent.

Om Vegovision Stockholm

Sponsorer
The Body Shop
Planti
ICA

Lördag 3 november kl. 10.00–18.00
Söndag 4 november kl. 10.00–17.00

Münchenbryggeriet
Torkel Knutssonsgatan 2

Inträde 100 kr
Medlemmar i Djurens Rätt och barn upp till och med 13 år går in gratis.

Vill du besöka mässan som journalist eller bloggare? Maila press@djurensratt.se

Sofia Säljö
Projektledare
sofia.saljo@djurensratt.se

Djurens Rätts mässa för djurvänliga val
Fler bilder finns på https://www.flickr.com/photos/djurensratt
Konferencier på Vegovision Stockholm 2018
Corkei på Vegovision
Stark Vegan på Vegovision
Charlie Grönwall, konferencier för Vegovision i Stockholm 2018.
Utställaren Green Laces monter.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.

Future of fashion - Sveriges första djurvänliga modevisning12.10.2018 07:30Pressmeddelande

På Djurens Rätts mässa Vegovision som äger rum på Münchenbryggeriet i Stockholm, anordnas Sveriges första djurvänliga modevisning. Modeindustrin är en komplex industri som inte bara bidrar till en stor klimatpåverkan men som också orsakar lidande för miljontals djur. Djurens Rätt vill ändra på detta och med Future of fashion visar organisationen det senaste inom en växande skara modeföretag som arbetar hållbart både när det kommer till djur och natur.

1 miljon EU-medborgare kräver förbättringar för Europas grisar10.10.2018 16:43Pressmeddelande

För att nå ökad lönsamhet bryter grisuppfödningen i Europa regelbundet mot lagstiftningen, liksom mot allmänhetens uppfattning om hur uppfödning av grisar bör gå till. Fram till nu har lagstiftarna valt att titta åt andra hållet. Djurens Rätt, Eurogroup for Animals och de mer än en miljoner personer som har skrivit under uppropet “End Pig Pain” kräver nu att EU-kommissionen agerar.