Schibsted

Karl Hahtovirta ny kommersiell chef på Aftonbladet

Dela

Aftonbladet tar nu nästa steg för att utveckla den digitala affären och rekryterar ett av Schibsteds toppnamn, Karl Hahtovirta, som ny kommersiell chef. "Karl har en gedigen bakgrund i digital strategi, affär och finans. Jag är väldigt glad åt att han nu kliver in i min ledning", säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.

Aftonbladet stärker affärssidan ytterligare när Karl Hahtovirta får i uppdrag att utveckla den breda affären och partnerskap. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet
Aftonbladet stärker affärssidan ytterligare när Karl Hahtovirta får i uppdrag att utveckla den breda affären och partnerskap. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet

Karl Hahtovirta kommer senast från Schibsted Growth. Han har haft vd-roller på tv.nu och Lendo i Finland och har tidigare varit strategichef i Schibsted Sverige. Nu tar han klivet över till Aftonbladet.

– Det känns väldigt kul och spännande att börja på Aftonbladet och jag ser fram emot att få följa redaktionens starka journalistiska arbete på närmare håll. Aftonbladet är ett extremt starkt varumärke som lyckats förvalta sin position mycket väl under en lång tid. Samtidigt så ser jag att det finns stor potential att utveckla Aftonbladets kommersiella kraft ytterligare på marknaden, säger Karl Hahtovirta.

Som kommersiell chef för Aftonbladet kommer han att ha ansvar för helheten och affärssamarbeten inom och utom koncernen. Sedan tidigare har Aftonbladet byggt upp innovationshuben Aftonbladet Labs under redaktionschef Lotta Folcker samt Strategy & Audience Engagement under strategichef Niclas Bergström med fokus på data och analys. 

Nu stärks affärssidan ytterligare när Karl Hahtovirta får i uppdrag att utveckla den breda affären och partnerskap. Han tillträder sin nya roll den 1 september. 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karl Hahtovirta,tillträdande kommersiell chef för Aftonbladet. Tel: 070-685 30 86 E-post: karl.hahtovirta@schibsted.com
Lena K Samuelsson, publisher Aftonbladet. E-post:lenak.samuelsson@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör Aftonbladet. Tel: 070-4742251 E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Aftonbladet stärker affärssidan ytterligare när Karl Hahtovirta får i uppdrag att utveckla den breda affären och partnerskap. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet
Aftonbladet stärker affärssidan ytterligare när Karl Hahtovirta får i uppdrag att utveckla den breda affären och partnerskap. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet
Ladda ned bild
Karl Hahtovirta blir kommersiell chef på Aftonbladet. Han tillträder den 1 september. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet
Karl Hahtovirta blir kommersiell chef på Aftonbladet. Han tillträder den 1 september. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet
Ladda ned bild
Lena K Samuelsson, Aftonbladets publisher.
Lena K Samuelsson, Aftonbladets publisher.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Svenska TV-panelen avslöjar: Svenskarna förlorar flera dagar per år på att leta streaming-innehåll15.8.2019 12:56:39 CESTPressmeddelande

Sedan streamingtjänsterna lanserades har många bytt zappandet mellan kanaler till att bläddra bland streamingplattformar för att hitta något att se på. Men hur lång tid tillbringar svenskarna egentligen på att menyvandra på jakt efter tv-serier? Undersökningen ”Svenska TV-panelen” från tv.nu visar att närmare varannan svensk lägger en hel dag per år på att välja film eller tv-serier.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum