Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.
Foto: Peter Knutson

2Entertain part of Moment Group

-       En Värld av Skifs har blivit mer kritikerrosad och publikhyllad än vad vi kunnat föreställa oss. Vi hade biljettrusning i våras och kört med helt utsålda kvällar och lyriska gäster - vilket Björn är så värd. Därför känns det fantastiskt att vi nu kan erbjuda ytterligare föreställningar under våren 2023 och ett stort antal är redan förbokade till alla de som hört av sig, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent ”En värld av Skifs”.

Björn Skifs behöver egentligen inte någon närmare presentation. Rösten som startade det svenska musikundret och satte Sverige på den musikaliska världskartan har under årtionden förgyllt vår tillvaro med hits och mångsidig underhållning. En Värld av Skifs speglar delar av Björns fantastiska karriär på Hamburger Börs och är en kavalkad av musik, hits, humor och minnen i en praktfull uppsättning skapad av Pernilla Skifs under musikalisk ledning av Hans Gardemar och ett tiomannaband bestående av några av Sveriges absolut bästa musiker.

-       Det känns fantastiskt kul att intresset är så stort så att vi nu kan fortsätta med nya spelningar under våren. Att gensvaret skulle ligga på denna nivå är faktiskt svårt för mig att förstå men naturligtvis enormt roligt och tacksamt, säger Björn.

Björn har tidigare gjort tre krogshower på Hamburger Börs där den första bejublade föreställningen sattes upp redan 1978, därefter kom showen ”c/o Ansgar Winsch” 1984-1985 följd av ”Öman & Palm ” 1989. En Värld av Skifs hade premiär den 6 oktober 2022.

-       Det är en fröjd att kväll efter kväll se publikens totala glädje av att insupa Björn med ensamble på så nära håll som anrika Hamburger Börs kan erbjuda, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent ”En värld av Skifs”.

Nypremiär för En värld av Skifs är den 19 januari 2023.

Fakta En Värld av Skifs

Produktion

Artist: Björn Skifs

Regi/Koreografi: Pernilla Skifs

Kapellmästare/Arrangör: Hans Gardemar

Producent: Mikael Gordon-Solfors

Produktionsbolag: 2Entertain

FAKTA om Hamburger Börs

Under våren och sommaren 2022 har Hamburger Börs renoverats inför premiären av En Värld av Skifs. Hamburger Börs är en arena som under 250 år i olika former levererat underhållning av högsta kvalitet i kombination med mat & dryck. Under åren har en rad världsartister stått på Stockholms mest klassiska scen. Artister som:

Tina Turner, Frank Sinatra, Tony Bennet, Liza Minnelli, Sammy Davis, Diana Ross, Rod Stewart, Julio Iglesias, Depeche Mode, U2, Chaka Khan, bland andra. Dessutom har såklart även Sveriges största artister stått på Hamburger Börs scen, så som Hasse & Tage, Monica Zetterlund, Jerry Williams, Björn Skifs, Lill Lindfors, Tommy Körberg, Lill Babs, Lena Philipsson, Peter Jöback, Jill Johnson, Magnus Uggla, Orup, Danny Saucedo, Ola Salo och många fler.

Premiär: 19 januari 2023 på Hamburger Börs, Stockholm
Biljettsläpp: 28 oktober 2022.
Pressbilder: Björn Skifs - En Värld av Skifs

Presskontakt:

Filip Jarl, Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

Foto: Peter Knutson
Foto: Mats Bäcker
Hamburger Börs

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.

SLiCE - Ping. Pong. Pizza. Öppnar i Göteborg & Malmö i vår!15.2.2024 14:22:22 CET | Pressmeddelande

Pingis har alltid legat Sverige varmt om hjärtat. En ofattbar mängd vunna mästerskap genom åren har skapat pingislegender och cementerat Sverige på den internationella pingiskartan. Vi vill plocka upp stafettpinnen. Eller pingisracketen om vi ska vara noga. Vi vill göra pingis tillgängligt för alla, och hålla det på en nivå som bjuder in till lek eller allvar, själv eller i grupp, dag eller kväll. Det ska bara vara att plocka upp ett racket och serva. Eller ta ett par pizzaslices, en kall öl och bara kolla på.

Starkt resultat i en utmanande tid - bokslut 2023 presenterat9.2.2024 09:39:28 CET | Pressmeddelande

Vi summerar 2023 till det finansiellt starkaste året i koncernens historia! Med stolthet konstaterar jag att alla våra verksamheter presterar positiva resultat och lyckas väl med att parera i den osäkra omvärld vi lever i. Trots alla utmaningar har vi under året även utvecklat två nya koncept. Återigen gläds jag över den bredd av verksamheter och allt engagemang vi har i koncernen och som så tydligt visar att tillsammans är vi starkare.