Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.

Foto: Peter Knutson

2Entertain part of Moment Group

-       En Värld av Skifs har blivit mer kritikerrosad och publikhyllad än vad vi kunnat föreställa oss. Vi hade biljettrusning i våras och kört med helt utsålda kvällar och lyriska gäster - vilket Björn är så värd. Därför känns det fantastiskt att vi nu kan erbjuda ytterligare föreställningar under våren 2023 och ett stort antal är redan förbokade till alla de som hört av sig, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent ”En värld av Skifs”.

Björn Skifs behöver egentligen inte någon närmare presentation. Rösten som startade det svenska musikundret och satte Sverige på den musikaliska världskartan har under årtionden förgyllt vår tillvaro med hits och mångsidig underhållning. En Värld av Skifs speglar delar av Björns fantastiska karriär på Hamburger Börs och är en kavalkad av musik, hits, humor och minnen i en praktfull uppsättning skapad av Pernilla Skifs under musikalisk ledning av Hans Gardemar och ett tiomannaband bestående av några av Sveriges absolut bästa musiker.

-       Det känns fantastiskt kul att intresset är så stort så att vi nu kan fortsätta med nya spelningar under våren. Att gensvaret skulle ligga på denna nivå är faktiskt svårt för mig att förstå men naturligtvis enormt roligt och tacksamt, säger Björn.

Björn har tidigare gjort tre krogshower på Hamburger Börs där den första bejublade föreställningen sattes upp redan 1978, därefter kom showen ”c/o Ansgar Winsch” 1984-1985 följd av ”Öman & Palm ” 1989. En Värld av Skifs hade premiär den 6 oktober 2022.

-       Det är en fröjd att kväll efter kväll se publikens totala glädje av att insupa Björn med ensamble på så nära håll som anrika Hamburger Börs kan erbjuda, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent ”En värld av Skifs”.

Nypremiär för En värld av Skifs är den 19 januari 2023.

Fakta En Värld av Skifs

Produktion

Artist: Björn Skifs

Regi/Koreografi: Pernilla Skifs

Kapellmästare/Arrangör: Hans Gardemar

Producent: Mikael Gordon-Solfors

Produktionsbolag: 2Entertain

FAKTA om Hamburger Börs

Under våren och sommaren 2022 har Hamburger Börs renoverats inför premiären av En Värld av Skifs. Hamburger Börs är en arena som under 250 år i olika former levererat underhållning av högsta kvalitet i kombination med mat & dryck. Under åren har en rad världsartister stått på Stockholms mest klassiska scen. Artister som:

Tina Turner, Frank Sinatra, Tony Bennet, Liza Minnelli, Sammy Davis, Diana Ross, Rod Stewart, Julio Iglesias, Depeche Mode, U2, Chaka Khan, bland andra. Dessutom har såklart även Sveriges största artister stått på Hamburger Börs scen, så som Hasse & Tage, Monica Zetterlund, Jerry Williams, Björn Skifs, Lill Lindfors, Tommy Körberg, Lill Babs, Lena Philipsson, Peter Jöback, Jill Johnson, Magnus Uggla, Orup, Danny Saucedo, Ola Salo och många fler.

Premiär: 19 januari 2023 på Hamburger Börs, Stockholm
Biljettsläpp: 28 oktober 2022.
Pressbilder: Björn Skifs - En Värld av Skifs

Presskontakt:

Filip Jarl, Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

Foto: Peter Knutson
Foto: Mats Bäcker
Hamburger Börs

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Arvingarna firar att superhiten Eloise fyller 30 år med krogshow på Hamburger Börs13.12.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

I 30 år har Arvingarna förgyllt musiksverige med musik, dans och odödliga hits. Nästa år firar Arvingarna att deras superhit Eloise fyller 30 år och det firas genom att de för första gången sätter upp en krogshow på Hamburger Börs i Stockholm. Arvingarna tar plats på Hamburger Börs legendariska scen med showen ”I Love Arvingarna”. Premiär den 9 mars 2023.

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!