Key Account Management B2B får ny chef

Europas största däckhandel online stärker sin position mot företagskunder: Sedan januari 2017 är det Nathalie Kronenberg som är chef för Key Account Management B2B. Börsnoterade Delticom har sitt säte i Hannover och det är därifrån 38-åriga Nathalie Kronenberg kommer att leda och vidareutveckla handeln med nyckelkunder. Förutom uppgiften att bygga ut Europa-handeln får Kronenberg i uppgift att utvidga Europa-handeln och också ansvara för en produktövergripande expansion mot Amerika och Stilla havsregionen. Att förbättra digitaliseringen när det gäller storvolymer kommer också att ligga på hennes bord. Delticom driver redan webbutiker för distributörer i många europeiska länder och dessutom till exempel Dinadack.com i Sverige.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170223006050/sv/

Nathalie Kronenberg tar över chefsskapet för Key Account Management och får därmed ansvaret för den världsomspännande B2B-handeln

Andreas Faulstich, chef för B2B på Delticom, ser fram emot samarbetet. Med “Med Nathalie Kronenberg har vi fått in en verklig expert med ett utmärkt nätverk som kan hjälpa oss, särskilt när det gäller vidare internationalisering och digitalisering av storvolymer.” Med tanke på hennes kompetens inom området och mänskliga kvalitet är jag säker på att hon kommer att driva vår världsomfattande B2B-handel ännu längre och särskilt måna om våra nyckelkunder.” Nathalie Kronenberg har varit verksam inom däckhandel och – industri sedan 2004, har en master i ekonomi och stor erfarenhet av ledande positioner i branscherna inköp och internationell grosshandel, bl.a. med tyngdpunkt Asien.

“Jag ser fram emot kommande utmaningar. Tillsammans med Delticoms Team B2B vill jag bygga vidare på befintliga styrkor och också strategiskt vidareutveckla och utforma handeln med nyckelkunder. Delticom har haft stor framgång med sina B2B-tjänster och är helt på rätt väg. Nu gäller det att konsekvent optimera och bygga ut denna handelsmodell byggd på partnerskap, till exempel genom nya leveransmodeller”, säker Nathalie Kronenberg. Enligt Kronenberg ska alla sidor kunna dra nytta av den planerade utvidgningen av handeln med nyckelkunder: Jag eftersträvar en helhetssyn, som gör det möjligt för våra nyckelkunder att utvecklas, det må vara som partner i detaljhandeln eller som leverantör till e-handeln.”

Företagsprofil:

Delticom är Europas ledande återförsäljare online för däck och biltillbehör. Företaget, som grundades 1999, har sitt säte i Hannover och driver idag mer än 300 webbutiker och webbsidor i 41 länder, däribland ReifenDirekt i Tyskland, Österrike och Schweiz. Till Delticom-gruppen hör också Tirendos webbutiker. Ett brett spektrum av produkter för privatkunder och återförsäljare omfattar mer än 100 märken och över 25 000 modeller på däck för motorcyklar, lastbilar, nyttofordon och bussar och också hela hjuluppsättningar.

Som kund drar du nytta av e-handelns alla fördelar: enkel beställning hemifrån, säker leverans och inte minst attraktiva priser. Leveransen sker i genomsnitt inom två vardagar, direkt hem eller till valfri adress. Som ett alternativ kan man låta leverera sina däck till en av alla de 44 000 servicepartner över hela världen (bara i Sverige 1 600), som professionellt och prisvärt monterar däcken på kundens fordon. Mer än 300 000 produkter för motorfordon, däribland motorolja, reservdelar och tillbehör avrundar produktutbudet.

Inom området eFood är Delticom AG ledande när det gäller automatiserad logistik och företaget erbjuder ett omfattande sortiment av livsmedel: Bara på Goumondo.de, den stora tyske webbutiken för gourmeter, erbjuds 17 000 produkter.

Webbadress: www.delti.com

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja