Kickstarta året med en bärig och nyttig nyhet från KESO® Cottage Cheese

Börja det nya året hälsosamt genom att avnjuta en helt ny smakupplevelse från KESO® när smaken jordgubb lanseras. Med helt naturlig smak och färg från bär och en härlig krämighet är detta en efterlängtad nykomling i familjen KESO®. Under 2020 lanserades KESO® Vanilj som snabbt blev en succé, därför utökas nu sortimentet med KESO® i en ny god och populär smak. Prova till frukost, lunch eller mittemellan.

KESO® Cottage Cheese Jordgubb

KESO® Jordgubb, 500g, har en tydlig jordgubbssmak som är frisk och fräsch med återhållsam sötma och en härlig krämighet. Den är naturligt rik på protein samtidigt som den har en låg fetthalt på 2,9 %. Smak, färg och sötma är helt naturlig och kommer enbart från bär. Produkten passar perfekt som frukost, mellanmål eller lunch att avnjutas som den är eller toppad med det du gillar bäst. Eller varför inte som en lite nyttigare dessert?

"Smaken KESO® Jordgubb är ett välkommet tillskott i vårt sortiment. Den har en fräsch och tydlig smak av jordgubb samtidigt som den är härligt krämig. Du håller dig också mätt lite längre tack vare en hög proteinhalt, som gör att den passar till såväl frukost, lunch som mellanmål. Den går utmärkt att toppa med exempelvis frukt, bär, nötter eller granola för att göra den ännu matigare, skapa textur och bryta av med andra smaker för variation. En ny favorit som går att variera efter tycke och smak helt enkelt", säger Magdalena Falk, Brand Manager KESO® Cottage Cheese, Arla Foods.

KESO® Jordgubb finns i butik från vecka 7 2021.

För mer information och produktprover, kontakta:
Daniel Larsson, Prat PR
Tel: 070-475 52 20, daniel.larsson@prat.se

För ytterligare information, kontakta:
Magdalena Falk, Brand Manager KESO® Cottage Cheese, Arla Foods
Tel: 070-486 41 23, magdalena.falk@arlafoods.com

KESO® Cottage Cheese Jordgubb

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.