TOYOTA SverigeTOYOTA Sverige

KINTO Share växer i Stockholm – fler platser och nya bilar

Dela

I somras lanserades den nya mobilitetstjänsten KINTO Share i Sverige för smart, tillgänglig och prisvärd mobilitet. Nu växer tjänsten med fler stationer, fler bilar och nya bilmodeller.

– Det är roligt och inspirerande att kunderna så snabbt hittat och börjat använda KINTO Share. Mottagandet har varit bättre än vad vi kunde hoppas på och därför är det extra roligt att nu växa med fler och nya bilmodeller på fler platser, säger Johan Lundblad, mobilitetschef på TOYOTA Sverige.

När KINTO Share först lanserades i Stockholm var det med 40 bilar på ett begränsat antal platser på Södermalm och Kungsholmen. Nu växer tjänsten till nya stadsdelar i Stockholm samtidigt som antalet bilar blir fler och valfriheten blir större med fler bilmodeller. Totalt kommer fler än 70 nya bilar hitta till tjänsten som därmed växer över 100 bilar.

Med fler bilmodeller kan användarna välja mellan modeller som nya Yaris Hybrid, Corolla Hybrid Touring Sports, RAV4 Plug-in Hybrid och transportbilen PROACE, vilket ger ett komplett utbud som passar de flesta tänkbara behov. Med större utbud och fler modeller kan användarna välja rätt typ av bil för sin specifika resa – och dessutom köra de mest effektiva modellerna i respektive klass. Att erbjuda rätt teknik för ett specifikt behov är också en viktig del av TOYOTA-koncernens miljöarbete för att minska transporternas miljöpåverkan, på samma sätt som det är avgörande att höja nyttjandegraden för fordon i allmänhet för minskad klimatpåverkan.

Med de nya bilmodellerna växer också antalet stationer för KINTO Share i Stockholm, som nu också kommer finnas tillgängligt på Norrmalm och Östermalm, i Vasastan och i Hammarby Sjöstad, utöver de tidigare stationerna på Kungsholmen och Södermalm.

KINTO Share är en stationsbaserad bildelningstjänst där användarna hämtar och lämnar bilen på samma plats. Tjänsten är en viktig del i TOYOTA-koncernens arbete med att transformera sig själva från fordonstillverkare till att bli världens ledande mobilitetsleverantör.

Läs mer om KINTO på https://www.kinto-mobility.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

TOYOTA Sverige
TOYOTA Sverige



Du hittar vårt pressrum och mer information på http://sverige.toyota 

 

Med 370 000 medarbetare i 170 länder, världens mest tillgängliga elhybridteknik och som globala sponsorer till såväl Paralympiska som Olympiska kommittén är Toyota Motor Corporation ett av världens ledande fordonskoncerner.

TOYOTA Sverige består av varumärkena Toyota, Lexus och KINTO. Läs gärna mer på http://sverige.toyota där du också hittar ytterligare pressinformation.  

Följ TOYOTA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från TOYOTA Sverige

Jonas Björkman utklassad av Rebecka Sternisa Bellander i rullstolstennis13.11.2019 13:07:37 CETPressmeddelande

Femfaldiga SM-mästarinnan Rebecka Sternisa Bellander siktar mot Paralympics i Tokyo 2020 – men på vägen dit väntade en nervkittlande match i rullstolstennis mot tennislegendaren Jonas Björkman. Resultatet? 24-åriga Rebecka utklassade den tidigare världsettan Jonas. Matchens syfte var att visa på den enorma talang som finns inom parasporten – och samtidigt få fler att våga satsa.

Toyota levererar mobilitet till Olympiska och Paralympiska spelen i Tokyo 202024.7.2019 12:12:35 CESTPressmeddelande

Toyotas tre huvudpelare för Tokyo 2020 handlar i huvudsak om (1) Mobility for All för att ge alla människor friheten att röra på sig, (2) Hållbarhet genom förverkligandet av ett vätgassamhälle (miljö/säkerhet) och (3) Logistikstöd för spelen genom att tillhandahålla Toyota Production System (TPS). Med dessa tre hörnstenar ska Toyota leverera mobilitetslösningar som går bortom konventionella fordon. Med mobilitetslösningar som kombinerar TPS med olika tjänster för mobilitet ska Toyota hjälpa till att underlätta driften av Tokyo 2020 samtidigt som man underlättar transporterna för atleter, personal och besökare. Genom robotar ska Toyota dessutom underlätta evenemang och skapa unika upplevelser som överträffar den allmänna uppfattning om vad mobilitet innebär. Samtidigt fortsätter Toyota att utmana sig själva genom att erbjuda "Mobility for All" genom att erbjuda olika typer av mobilitetslösningar för att göra Tokyo 2020 till ett unikt arrangemang.