Klas Liljegren blir vd för Jämtkraft

Klas Liljegren rekryteras som vd för Jämtkraft. Klas Liljegren kommer närmast från vd-uppdraget för energihandelsbolaget Modity i Skåne.
Klas Liljegren, tillträdande vd Jämtkraft AB

- Jämtkraft är väldigt väl positionerat för att spela en aktiv roll i den stora förändring av energimarknaderna som pågår. Traditionen och den starka lokala förankringen i kombination med koncernens samlade styrka gör attt vi har alla möjligheter för framtiden. Jag är verkligen glad över att ha fått Sveriges kanske roligaste energijobb, säger Klas Liljegren.

Klas Liljegren har lång erfarenhet inom energibranschen, både nationellt och internationellt.
Före uppdraget i kommunalägda Modity arbetade han 20 år inom Vattenfall med olika vd-, chefs- och styrelseuppdrag internationellt. Han har även arbetat som ekonomi- och finansdirektör på Telgekoncernen i Södertälje.

- Vi i styrelsen ser att Klas främsta styrkor är hans erfarenhet inom strategisk utveckling samt gedigna bakgrund inom ledarskap och ekonomi. Klas har ett engagerat och coachande ledarskap som vi bedömer är gynnsamt för både medarbetarna och Jämtkraft som bolag, säger Kerstin Arnemo, styrelseordförande för Jämtkraft.

Klas Liljegren tillträder tjänsten senast 12 april 2022.

För ytterligare information kontakta:
Kerstin Arnemo, styrelseordförande Jämtkraft AB, 070-217 78 33
Klas Liljegren, tillträdande vd Jämtkraft AB, ‪0730-8‪2 92 01