Klass 1 C från Rödabergsskolan testar nya Ekorrparken på Skansen – hur bra blev den?

19.10.2016 14:34 | Stiftelsen Skansen

Trädhus i Ekorrparken. Foto: Skansen

Efter många års användning var det dags att förnya gamla fina Ekorrparken på Skansen. I samarbete med Topia Landskapsarkitekter har Ekorrparken fått en rejäl upprustning med helt nya lekelement och aktiviteter. Parkens ekorrar har fått egna små kojor, kryp-in och klätterträd. Tillgänglighet har varit i fokus, både vid val av lekutrustning, material och framkomlighet. Skansens populära labyrint, Trojeborgen, finns kvar och har till mångas lycka renoverats.

Men, vad blev bäst?

Klass 1C på Rödabergsskolan får fälla avgörandet när de testar de fyra olika stationer i lekparken - Klätterställningarna, Musikspelen, Trojeborgen och Kulspelet.
Kl 10.30 den 26 oktober sätter de igång.

Välkomna att vara med och bevaka resultatet!

Meddela mig om du kommer: christina.hamnqvist@skansen.se

Trädhus i Ekorrparken. Foto: Skansen

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.