Klass 1 C från Rödabergsskolan testar nya Ekorrparken på Skansen – hur bra blev den?

Trädhus i Ekorrparken. Foto: Skansen

Efter många års användning var det dags att förnya gamla fina Ekorrparken på Skansen. I samarbete med Topia Landskapsarkitekter har Ekorrparken fått en rejäl upprustning med helt nya lekelement och aktiviteter. Parkens ekorrar har fått egna små kojor, kryp-in och klätterträd. Tillgänglighet har varit i fokus, både vid val av lekutrustning, material och framkomlighet. Skansens populära labyrint, Trojeborgen, finns kvar och har till mångas lycka renoverats.

Men, vad blev bäst?

Klass 1C på Rödabergsskolan får fälla avgörandet när de testar de fyra olika stationer i lekparken - Klätterställningarna, Musikspelen, Trojeborgen och Kulspelet.
Kl 10.30 den 26 oktober sätter de igång.

Välkomna att vara med och bevaka resultatet!

Meddela mig om du kommer: christina.hamnqvist@skansen.se

Trädhus i Ekorrparken. Foto: Skansen