Klassiska franska bubblor i ny lyxförpackning

Lagom till decembers festliga högtider kommer borden att bli extra fina med nya designen av Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut. De klassiska franska bubblorna paketeras nu med en stilfullare etikett som gör rätta åt Crémanten. Här finner du förföriska toner av söta röda vinteräpplen, hallon, björnbär och citronens friska syra som ger vinet en härlig harmonisk och fräsch avslutning.

Detta vin är en perfekt apéritif, till kanapéer med paté, mildrökt lax eller skagenröra i majonnäs. Det passar även till fisk- och skaldjursrätter som kyckling- eller skaldjurssallader.

För basvinet används bara must från den första pressningen. Efter den första jäsningen ligger vinet på sin jästfällning cirka nio månader innan tillsättning av socker och jäst för den andra jäsningen. Vinet ligger sedan 18 månader på sin jästfällning innan dégorgering och omkorkning. Dosage: 10 g/liter.

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut

För mer information, vänligen kontakta;
Elizabeth Pezon, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 076-819 26 15 elizabeth.pezon@springwine.se

www.springwine.se

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut
Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut Ursprung: Frankrike, AOC Crémant de Bourgogne | Producent: Geisweiler | Druvor: Chardonnay 40%, Pinot Noir 37%, Gamay 20%, Aligoté 3% | Alkoholhalt: 12% | Art.nr: 7685 | Pris: 115kr | Ny etikett i början av december 2015

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Ny premium-riesling från Cono Sur, Single Vineyard Block nr 238.2.2018 09:00Pressmeddelande

Nu finns ytterligare ett fräscht vitt premiumvin på den chilenska vinhyllan, en torr riesling från prisbelönta producenten Cono Sur. Vinet kommer från en enskild vingård i Bío-Bío Valley, Chile. Rieslingdruvorna har fått mogna långsamt på Block 23, innan de varsamt handplockades. Cono Sur Single Vineyard Riesling passar utmärkt till skaldjur, lite hetare asiatiska rätter eller varför inte en lyx-sushi.