Klassiska franska bubblor i ny lyxförpackning

1.12.2015 08:00 | Spring Wine & Spirits AB

Lagom till decembers festliga högtider kommer borden att bli extra fina med nya designen av Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut. De klassiska franska bubblorna paketeras nu med en stilfullare etikett som gör rätta åt Crémanten. Här finner du förföriska toner av söta röda vinteräpplen, hallon, björnbär och citronens friska syra som ger vinet en härlig harmonisk och fräsch avslutning.

Detta vin är en perfekt apéritif, till kanapéer med paté, mildrökt lax eller skagenröra i majonnäs. Det passar även till fisk- och skaldjursrätter som kyckling- eller skaldjurssallader.

För basvinet används bara must från den första pressningen. Efter den första jäsningen ligger vinet på sin jästfällning cirka nio månader innan tillsättning av socker och jäst för den andra jäsningen. Vinet ligger sedan 18 månader på sin jästfällning innan dégorgering och omkorkning. Dosage: 10 g/liter.

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut

För mer information, vänligen kontakta;
Elizabeth Pezon, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 076-819 26 15 elizabeth.pezon@springwine.se

www.springwine.se

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut
Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut Ursprung: Frankrike, AOC Crémant de Bourgogne | Producent: Geisweiler | Druvor: Chardonnay 40%, Pinot Noir 37%, Gamay 20%, Aligoté 3% | Alkoholhalt: 12% | Art.nr: 7685 | Pris: 115kr | Ny etikett i början av december 2015

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Chablis-producenten Domaine Laroche öppnar egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns värdshus6.8.2017 21:06Pressmeddelande

Sensommar 2017. Du och dina vänner vill ha en kräftskiva men har varken tid, ork eller lokal. Dessutom har ni ett stort vinintresse och anser att kräftans sälta bäst matchar med friska och fräscha viner med uttalad syrlighet, gärna från Chablis. Titta då hit! Nu lanserar vinhuset Domaine Laroche sin egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns Värdshus i Stockholm.

Trapiche Smoak Wood – sommarens smaksättare på grillen20.6.2017 13:25Pressmeddelande

Det grillas flitigt i de svenska hemmen under sommarhalvåret och många vill briljera med sina grillfärdigheter. En grillmetod som allt fler har upptäckt är att grilla med rökflis. Det fungerar både som smaksättare samtidigt som råvarorna både blir mörare och saftigare. Inför sommaren har det argentinska vinhuset Trapiche inlett ett samarbete med Lilla Rökeriet där de tagit fram ett rökflis - Trapiche Smoak Wood. Trapiche Smoak Wood lanseras 20 juni.

Den ljusrosa versionen av den ikoniska cavan Anna de Codorníu släpps nu i limiterad upplaga29.5.2017 09:58Pressmeddelande

Det spanska vinhuset Codorníu, även aktuell med ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz, släpper inför sommaren 2017 ytterligare ett vin i limiterad design. Denna gång är det den ljusrosa cavan Anna de Codorníu Rosé Brut som får en ny lyxig kostym. Ett lyxigt bubblande inslag i sommarens rosémingel Snart är sommaren här vilket för många även innebär att det är rosévinspremiär. Anna de Codorníu Rosé Brut passar utmärkt att serveras både som en festlig aperitif och till somriga bufféer med till exempel löjromstoast och skagensnittar. Anna de Codorníu Rosé Brut har en mycket elegant och torr smak med en god balans mellan de fruktiga tonerna av röda bär – och de fräscha fruktsyrorna, samt bröd och mandel. Blenden består till 70 procent utav den prestigefyllda druvan Pinot Noir och resterande 30 procent av Chardonnay. Doften har tilltalande aromer av röda bär, som jordgubbar, körsbär och hallon, samt nötter, gröna äpplen och grapefrukt. Codorníus vinmakare rekommender