Klassiska franska bubblor i ny lyxförpackning

Lagom till decembers festliga högtider kommer borden att bli extra fina med nya designen av Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut. De klassiska franska bubblorna paketeras nu med en stilfullare etikett som gör rätta åt Crémanten. Här finner du förföriska toner av söta röda vinteräpplen, hallon, björnbär och citronens friska syra som ger vinet en härlig harmonisk och fräsch avslutning.

Detta vin är en perfekt apéritif, till kanapéer med paté, mildrökt lax eller skagenröra i majonnäs. Det passar även till fisk- och skaldjursrätter som kyckling- eller skaldjurssallader.

För basvinet används bara must från den första pressningen. Efter den första jäsningen ligger vinet på sin jästfällning cirka nio månader innan tillsättning av socker och jäst för den andra jäsningen. Vinet ligger sedan 18 månader på sin jästfällning innan dégorgering och omkorkning. Dosage: 10 g/liter.

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut

För mer information, vänligen kontakta;
Elizabeth Pezon, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 076-819 26 15 elizabeth.pezon@springwine.se

www.springwine.se

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut
Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut Ursprung: Frankrike, AOC Crémant de Bourgogne | Producent: Geisweiler | Druvor: Chardonnay 40%, Pinot Noir 37%, Gamay 20%, Aligoté 3% | Alkoholhalt: 12% | Art.nr: 7685 | Pris: 115kr | Ny etikett i början av december 2015

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.