Knäpp pjäxorna och ta en löptur i hinderbanan på sjön

För första gången, åtminstone i Åres gedigna historia, kommer Åre 2019 Obstacle Race i pjäxor att anordnas. Tävlingen är en hinderbanslöpning med pjäxor på fötterna och med snö och is som ingredienser. Evenemanget presenteras av Nocco som ser till att alla deltagare kan fylla på energidepåerna efter målgång.

Camilla Herlin på Nocco preppar banan. Foto: Jan Lundahl, fri publicering.

Även om grenen än så länge ligger utanför det officiella mästerskapsprogrammet är detta en av de saker du inte bör missa. På Åresjöns is, precis nedanför Nationalarenan, byggs banan bestående av fem hinder, som kommer att utmana även de riktigt vassa hinderlöparna.

- Vi har strävat efter att bygga en rolig, men ändå utmanande bana med fem olika hinder för att verkligen utmana deltagarnas förmåga, säger Evelina medlem av OCR-teamet i Åre.

Tävlingen är öppen för alla, börjar klockan 13.00 och slutar klockan 14.30. Du tävlar i tvåmanna-lag och den snabbaste tiden vinner. Du behöver inte ens ta med dina egna pjäxor, de finns att låna på plats. Priser delas ut till de tre snabbaste lagen.

Så ta med en kompis, ta med dina pjäxor eller låna på plats och ta chansen att vara med i Åres första OCR i pjäxor. Ingen anmälan behövs, det är bara att komma förbi!

Camilla Herlin på Nocco preppar banan. Foto: Jan Lundahl, fri publicering.