Knegdeg har utsetts till Årets samhällsinformationskampanj 2015

Webbplatsen och kampanjen Knegdeg ska visa värdet och påverka attityden till kollektivavtal. Nu har Knegdeg vunnit pr-branschens pris Spinn i kategorin samhällsinformation.

Knegdeg vinner pr-branschens pris Spinn för årets samhällsinformations.

- Vi är stolta och glada över att vinna Spinn-priset. Knegdeg handlar om frågor som ansetts vara svåra att förstå för målgruppen och svåra att kommunicera på ett begripligt sätt för avsändaren. Det är såklart glädjande att en så grundläggande facklig fråga får uppmärksamhet, säger Jonas Mellqvist, kommunikationschef på PTK.

Spinn-priset belönar "kampanjer som (…) på ett kreativt och effektivt sätt ökat kunskapen om en företeelse eller ändrat ett beteende bland svenskarna". Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dessa för att inspirera till ännu fler nytänkande och väl genomförda PR-insatser. I motiveringen till priset säger Spinn-prisets jury att

”Vissa kommunikationsutmaningar kräver djärvhet och mod och inte minst en rejält gångbar idé för att man ens ska överväga att ge sig på dem. Som att upplysa en yngre generation om fördelarna med kollektivavtal. Men PTK tog utmaningen och skapade en skinande kommunikationspärla av blytung materia.”

PTK har utvecklat Knegdeg.se med hjälp av Ester Stockholm, Softronic och Ziggy Creative Colony.

För mer information eller ytterligare kommentarer, kontakta Jonas Mellqvist, kommunikationschef på PTK. jonas.mellqvist@ptk.se eller 070-786 54 58.

Knegdeg vinner pr-branschens pris Spinn för årets samhällsinformations.

Kungsgatan 57 A

08 - 440 85 00https://ptk.se/

PTK är en facklig arbetsmarknadspart med 27 fackförbund som samverkar. Vi arbetar för att alla privatanställda tjänstemän ska ha ett tryggt arbetsliv och en bra pension. Det gör vi genom att förhandla kollektivavtal och utbilda inom områdena pension, försäkring, omställning, inflytande och arbetsmiljö. Tillsammans representerar vi 860 000 medlemmar i privat sektor. Mer än 2 miljoner anställda omfattas av våra kollektivavtal.

Abonnera på våra pressmeddelanden.