Kom i VM-stämning i "sponsorernas byn i byn"!

Under alpina VM händer det mängder av saker i och runt Åre by. På parkeringen strax väster om Åre Station har våra sponsorer byggt upp en ”by i byn” och bjuder på aktiviteter, möten med stjärnorna, skönt häng och en Food & Beer Court. Det är lättillgängligt längs gångstråket mellan Åre By och Nationalarenan och alla är välkomna!

Sponsorbyn är öppen för alla, dagligen under mästerskapet, och erbjuder mängder av aktiviteter och bra häng. Foto: Elisabeth Linde

Den som vill äta och dricka kan göra det i Carlsbergs stora tält som har öppet dagligen under alpina VM. Här bjuds det på afterski varje dag med DJ eller livemusik (se öppettider nedan). Vår leverantör Nocco bjuder på provsmakning av en ny vintersmak och Löfbergs på ett nytt sortiment av kaffe från Brasilien och Rwanda som är ekologiskt och organiskt.

Vår sponsor Longines bjuder på aktiviteter under hela VM-perioden och kommer att ha några av de absolut största världsstjärnorna på plats för autografskrivning.

De som vill aktivera sig kan också testa skidsimulatorn hos Longines, prova elskotrar hos Vattenfall, köra VR-bilspel hos Bauhaus, testa VR-backhoppning hos Cramo eller tävla i stakningsmaskinen hos Carlsberg. Och barnen kan prova på längdskidåkning hos Bauhaus. HiDow bjuder på fria behandlingar för stela kroppar och den som är frusen kan bara gå in och värma sig på valfritt ställe eller vid den öppna elden.

Flera företag informerar även om hållbarhet och miljö.Bland annat Vattenfall och POW – Protect Our Winters – som tipsar om olika sätt att minska klimattrycket. Där kan du också handla ett snyggt POW-plagg eller något från Haglöfs. Leverantören Colabitoil informerar också om fossilfria drivmedlet HVO.

Även Åre kommun finns på plats och ställer ut 30 av kommunens entreprenörer och pratar om varför det är bra att bo i Åre, med målsättningen att fler vill flytta hit permanent.

I alpina VMs informationstält kan besökarna få information om VM-tävlingarna, logistik, annat praktiskt och köpa biljetter. På området finns också NEH som säljer Official Merchandise – kläder och souvenirer – för Åre 2019.

Öppettider sponsorbyn

5-11 februari - 9.00-18.00
12 februari - 12.00-21.00
13 februari - 9.00-18.00
14-15 februari - 12.00 - 21.00

Öppettider Food & Beer Court

5-16 februari - 09.00-22.00
17 februari - 09.00-18.00

För mer information, gå till vårt festivalprogram.

Sponsorbyn är öppen för alla! Foto: Elisabeth Linde

Där livet kan levas - reflektioner från en volontär19.2.2019 09:13:08Pressmeddelande