Kom och träffa oss på Bokmässan!

Den 28/9-1/10 finns Axess på plats i monter C04:41. Välkommen till oss för intressanta samtal om de senaste fackböckerna, få ett ex av aktuellt magasin och en kopp nybryggt kaffe. Vi ses i Göteborg!

Ulf Kristersson om ideologi, regerande och ”Nya moderaterna”30.11.2017 13:32Pressmeddelande

På söndag kl 22 gästas säsongens sista Studio Axess av moderatledaren Ulf Kristersson. I samtal med programledaren PJ Anders Linder beskriver han sig själv som en ideologisk politiker och betonar vikten av att Moderaterna klarar både praktisk vardagspolitik och långsiktig idédebatt. Han talar för en syn på regeringsfrågan som fokuserar på vad man kan få uträttat, och understryker vikten av kontinuitet i den moderata idétraditionen. ”Nya moderaterna” handlar om ett ändrat förhållningssätt, inte om någon ny ideologi.