Kommande vd-byte i Lejonfastigheter AB

Björn Immerstrand, ordförande i styrelsen för Lejonfastigheter AB, meddelar idag att Ann de Jonge lämnar Lejonfastigheter.

– Björn Immerstrand:

Ann de Jonge lämnar sin post efter nästan 4 år som vd för Lejonfastigheter där hon har lett bolaget in i nästa utvecklingsfas. Företaget har under denna period nästan fördubblat sin personalstyrka och påbörjat sin verksamhetsutveckling inom så väl digitalisering som arbetsprocesser. Lejonfastigheter ska även möta ett förväntat utökat uppdrag inom lokalförsörjning för kommunens alla verksamheter. Alla dessa utvecklingsområden är nödvändiga för att skapa förutsättningar för att erbjuda oss Linköpingsbor de bästa möjliga fastigheterna inom offentliga miljöer. Ett sådant arbete kostar på, och det är dags för en ny kraft att föra arbetet vidare.

– Ann de Jonge:

Under min tid på Lejonfastigheter har jag haft förmånen att leda utvecklingen i ett företag från 40 till idag 70 medarbetare och en projektvolym från 1 000 miljoner kronor till cirka 1 700 miljoner kronor. Att dessutom få ha varit en del av Sveriges största bo- och samhällsexpo i Vallastaden, är ett privilegium få förunnat. Personalen har bidragit med stor utvecklingsvilja och det har varit fantastiska år, men nu är det dags för en ny era både för mig och för Lejonfastigheter.

Rekryteringsarbetet av ny vd har påbörjats.

För ytterligare information, välkommen att kontakta:

Björn Immerstrand, ordförande i Lejonfastigheters styrelse, tel 073-633 03 88

Ann de Jonge, vd Lejonfastigheter, tel 013-20 58 54

Björn Immerstrand, styrelseordförande Lejonfastigheter
Ann de Jonge, vd Lejonfastigheter

Box 1943, Industrigatan 5

Lejonfastigheter äger, förvaltar och utvecklar miljöer för offentlig verksamhet i Linköpings kommun. Totalt ansvarar vi för 284 fastigheter som rymmer utbildning, omsorg, kultur och sport.

Lejonfastigheter är ett kommunägt bolag som omsätter runt 730 miljoner kronor.

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.