Kommunal presenterar sina lönekrav inför 2020

Kommunal presenterar sina krav till arbetsgivarorganisationerna SKR och Sobona inför avtalsrörelsen 2020. Det sker vid en pressträff imorgon, torsdag kl 13.00.

På torsdag överlämnar Kommunal sina avtalskrav på lönehöjningar och ändrade arbetsvillkor till arbetsgivarmotparterna SKR, Sveriges kommuner och Regioner och Sobona. Inför överlämnandet presenteras kraven vid en pressträff med Kommunals ordförande Tobias Baudin och förbundets avtalssekreterare Lenita Granlund.

Kollektivavtalen med SKR och Sobona går ut den sista april nästa år. Kommunals avtal med SKR är det största avtalet på arbetsmarknaden och berör cirka 350 000 av Kommunals medlemmar, bland andra undersköterskor, vårdbiträden, barnskötare och räddningstjänstpersonal.

Tid: Torsdag den 19 december, kl 13.00

Plats: Kommunals förbundskontor, Hagagatan 2