Kommuner pratar integration genom jobb på Matchningsakuten i Almedalen

Hur löser vi integration genom jobb?
Högkonjunktur, kompetensbrist och utanförskap. Att snabbt få ut nyanlända arbetssökande i arbetslivet är en viktig samhällsfråga och samtidigt en möjlighet för Sverige.

Under Almedalsveckan i Visby bjuder ManpowerGroup in utvalda till Matchningsakuten i Almedalen för att prata om matchning och integration genom jobb. Tillsammans med kommunföreträdare diskuterar ManpowerGroup lösningar för att snabbt matcha rätt kompetens med rätt arbetsgivare.

Följ #matchningsakuten på Twitter och LinkedIn 2-6 juli.

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Byggbranschen levererar ny rekordprognos för höstens arbetsmarknad17.9.2018 08:45Pressmeddelande

Arbetsgivare i byggbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +13 procent, Det är en knapp ökning från föregående kvartals prognos, som då var den starkaste jobbprognosen branschen sett på sex år. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos Q4: Ökad sysselsättning i hotell- och restaurangbranschen under hösten17.9.2018 08:38Pressmeddelande

Arbetsgivare i hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +14 procent, en ökning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på +8 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.