NASDAQ OMX

Kommuniké från årsstämma i Velcora Holding AB

29.6.2016 15:00 | NASDAQ OMX

Årsstämma har hållits i Velcora Holding AB, org.nr. 556830-4033, ("Velcora" eller "Bolaget") varvid aktieägarna bl.a. fattade följande beslut.

Fastställande av resultat- och balansräkning
Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkning och balansräkning i Velcora samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning.

Resultatdisposition
Stämman beslutade att behandla årets resultat i enlighet med styrelsens förslag, så att i ny räkning överförs årets förlust om 15,5 miljoner kronor.

Ansvarsfrihet
Stämman beslutade att bevilja envar av styrelseledamöterna (inklusive suppleanter) och den verkställande direktören ansvarsfrihet för deras förvaltning av Bolagets angelägenheter under 2015.

Arvodering samt av val av styrelse och revisor
Stämman beslutade att för bokslutsåret 2016 (1 jan - 31 dec) ska Peter Schmid erhålla 210 000 kronor exklusive mervärdeskatt (140 000 kronor på årsbasis för 1 jan - 30 jun och 280 000 kronor på årsbasis för 1 jul - 31 dec), Lennart Sundén ska erhålla 140 000 kronor exklusive mervärdesskatt i styrelsearvode och att Björn Leidelöf ska erhålla 70 000 kronor exklusive mervärdesskatt (140 000 kronor på årsbasis för 1 jul - 31 dec), i övrigt föreslås att inget arvode utgår till övriga delar av styrelsen. Arvode till revisor utgår enligt godkänd räkning.

Stämman beslutade att Göran Wallenius, Lennart Sundén, Andreas Bruzelius och Ulrik Smith omväljs och Björn Leidelöf väljs som ny styrelseledamot samt att Peter Schmid väljs till styrelseordförande för tiden intill nästa årsstämma. Christoffer Wallenius och Kristoffer Stensholt Feet valdes till styrelsesuppleanter för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Stämman omvalde KPMG AB med Håkan Olsson Reising som huvudansvarig revisor till Bolagets revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Bemyndigande om emission av aktier och konvertibler
Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att under tiden intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av aktier och/eller emission av konvertibler, medförande sådan ökning av bolagets aktiekapital och antalet aktier som kan ske utan ändring av bolagets bolagsordning. Emissionerna skall ske i anslutning till förvärv samt riktade till nyligen tillträdda medarbetare. Emissionerna får, under beaktande av aktieägaravtalet, ske med eller utan företrädesrätt för bolagets aktieägare och betalning ska kunna ske antingen kontant och/eller genom apport, kvittning eller eljest med villkor. Bemyndigandet omfattar alla befintliga aktieslag.

Tumba i juni 2016
Velcora Holding AB

För ytterligare information, besök www.velcora.se eller kontakta ;

Richard Tuck CEO
Velcora Holding AB (publ)
14722 Tumba
Tel +46708784301
www.velcora.se
Richard.tuck@roplan.com

Source: Velcora Holding AB via Globenewswire

HUG#2023955

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

New Cryptocurrency Mining Rigs from Hminers Receive Positive Feedback from Users22.8.2017 18:37Pressmeddelande

Three recently launched cryptocurrency mining rigs from Hminers have now started receiving an encouraging response from the earliest users. These multi algorithm mining rigs were designed by the company to deliver a higher hash rate with minimum power consumption. MIAMI, Aug. 22, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hminers is pleased to reveal that their recently launched cryptocurrency mining rigs are off to an encouraging start, with positive reviews coming in from several users. It may be recalled that the company has recently come up with H2U Miner, H4U Miner, and Rack Equipped with 5 x H4U, three advanced and powerful mining rigs that have already shown promises of making a strong impact on the rapidly expanding crowdfunding market. All these products are now selling successfully on the company's website www.hminers.com. With the steadily growing population of cryptocurrencies, the demand for mining rigs has also experienced a significant growth

Constellation Brands to Present at Barclays Global Consumer Staples Conference, September 6, 201722.8.2017 15:04Pressmeddelande