Kompar hjälper små och medelstora företag med finansiering

Kompar är ett bolag som är verksamt inom fintech och som hjälper företag att effektivt jämföra olika finansieringsmöjligheter från banker.

En sammanställning som Kompar tidigare publicerade under förra året visar att företag i snitt kan spara 48 000 kr genom att använda deras tjänst. Att själva ansökningsprocessen görs genom BankID resulterar också i en smidig och snabb process där företagen får tillgång till flera låneerbjudanden inom endast 24 timmar.

Inget företag är det andra likt och företags behov av finansiering skiljer sig mycket åt. Företagens förutsättningar för att få tillgång till externt kapital ser också väldigt olika ut. Teamet bakom Kompar besitter goda erfarenheter inom både företagande och finansiering och kan därmed branschen väldigt bra. De vet vikten av att nå ut till ett så stort utbud av långivare som möjligt för att öka chanserna att finna det bästa företagslånet för små och medelstora företag.

-       Idén om att skapa Kompar växte fram på grund av att vi själva har erfarit hur tidskrävande det kan vara att hitta och jämföra ett företagslån. Vi har dessvärre observerat och erfarit att det som egenföretagare inte är en lätt match att ta ett företagslån. Det är idag inte ovanligt att företag måste betala stora summor för ett lån samt även acceptera sämre villkor på grund av tidsbrist, säger grundaren Philip Kornmann.

Kompar kommer framöver aktivt arbeta med att stärka sitt varumärke på den svenska marknaden för att så småningom expandera på andra marknader inom EU, så att fler företag kan få hjälp med företagslån och den finansiering de behöver.

Om Kompar
Kompar är en del av138an Group AB. Kompar grundades med målsättningen att hjälpa små och mellanstora företag i Sverige.

Presskontakt:

Namn: Philip Kornmann

Epost:pr@kompar.se

Lånlågränta.se lanserar sajter på nya marknader8.4.2020 07:00:00 CESTPressmeddelande

Många svenskar har använt sig av jämförelse- och upplysningssajten Lånlågränta.se för att informera sig om olika typer av lån och för att hitta långivare med bra villkor. De senaste veckornas turbulens som har lett till en orolig finansmarknad och privatekonomiska bekymmer för många människor. Allt fler människor söker sig nu till ekonomisajter som har en konsumentupplysande funktion. Nu lanserar Lånlågränta.se även sin sajt anpassad för de nordiska grannländerna, i hopp om att kunna bidra till att fler människor ska informera sig och använda deras tjänster.