Kompetensföretagen söker nya talanger och kompetens på Järvaveckan

Under Järvaveckan söker Kompetensföretagen och några av deras medlemsföretag efter nya talanger och kompetens. Bland annat står speed-dating och karriär – och CV-coachning på programmet under veckan.

– Vi ser mycket fram emot att vara med på Järvaveckan. Vår bransch sysselsatte drygt 250 000 personer under 2017 genom rekrytering, omställning och bemanning så vi hoppas att vi får många besökare som är sugna på karriärcoachning och speed-dating, säger Martina Elfgren Lilja, tf Förbundsdirektör Kompetensföretagen.

Kompetensföretagen finns i tält E11 och E13, lördag 9 juni – onsdag 13 juni, under Järvaveckans öppettider tillsammans med medlemsföretagen Storesupport, AlphaCE, Lernia, Randstad samt Palm & Partners Bemanning.

– Vi kommer även att passa på att ge några namnkunniga politiker en karriärcoachning av våra stjärnrekryterare, för vem vet vad som händer efter den 9 september, avslutar Martina Elfgren Lilja.

Söndag: 10 juni, kl 18,30 – Joar Forssell, ordförande i Liberalernas ungdomsförbund
Måndag: 11 juni, kl 17,30 – Annika Qarlsson, arbetsmarknadspolitiks talesperson för Centern
Tisdag: 12 juni kl,18,00 – Christian Carlsson, ordförande i Kristdemokraternas ungdomsförbund
Onsdag: 13 juni, kl 17,00 – Gustav Fridolin, Miljöpartiets språkrör

..................

Vad är Järvaveckan?

Järvaveckan är en mötesplats för samhällsengagemang som drivs av den ideella föreningen The Global Village. Företag, föreningar, myndigheter, organisationer, politiker och medborgare möts under en vecka och skapar samtal mellan samhällsaktörer och medborgare – såväl från Järva som från resten av Stockholm och hela landet. Varje dag har ett eget tema. Partiledare från samtliga riksdagspartier talar under veckan. Järvaveckan pågår mellan den 9 – 17 juni.

På plats kommer du även kunna njuta av mat, musik, kultur och idrottsevenemang. Tar du med dig dina barn så finns en hoppborg där de kan göra av med lite energi, en rullande serieturné och en experimentverkstad.

................................................

För mer information:
Carina Kit, Kommunikationschef Kompetensföretagen

Under 2017 satte våra medlemmar drygt 250 000, varav 55 000 utrikes födda, personer i sysselsättning via personaluthyrning, omställning och direkta rekryteringar.

Kompetensföretagen är en arbetsgivar- och branschorganisation för personaluthyrnings-, omställnings- och rekryteringsföretag med fler än 600 medlemsföretag. Vi ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv.

Kompetensbranschen erbjuder kunder och medarbetare stor flexibilitet och trygghet. Grunden för verksamheten är att kunderna får tillgång till rätt kompetens vid rätt tillfälle för att kunna verka effektivt. Medarbetarna får möjlighet att utvecklas på en föränderlig arbetsmarknad med den trygghet som erfarenhet och kompetens från många olika arbetsplatser ger.

I vår bransch bedöms människor enbart efter kunskaper och kompetens.  www.kompetensforetagen.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Kommentar till vårändringsbudgeten - Kompetenskrisen kräver samverkan16.4.2018 19:00Nyheter

Kommentar till Handelsanställdas förbunds rapport om bemanning i partihandeln5.4.2018 11:11Nyheter