Kompetensföretagen välkomnar det nya bemanningsavtalet

Kompetensföretagen inom Almega och LO har idag båda tackat ja till medlarnas bud och tecknat avtal för bemanningsbranschen. Det betyder att den varslade konflikt som skulle brutit ut i morgon fredag samt den 7 januari nu ställs in.

Patrik Eidfelt, förbundsdirektör Kompetensföretagen

– Jag är glad att vi kom överens till slut och jag upplever att båda parter bidragit konstruktivt under medlingen, säger Patrik Eidfelt, förbundsdirektör för Komeptensföretagen.

Det nya avtalet är inom ramen för industrins märke och innehåller en förstärkning av Avtalspension SAF-LO och flera partarbeten under den kommande avtalsperioden.

– Framförallt är jag nöjd med att det inte blir någon konflikt och att våra medlemsföretag i bemanningsbranschen kan fortsätta leverera sina viktiga tjänster på hela den svenska arbetsmarknaden, avslutar Patrik Eidfelt.

Patrik Eidfelt, förbundsdirektör Kompetensföretagen