Konjunkturbarometer för fjärde kvartalet 2019

Tisdagen den 10 december kl. 07.00 presenterar Teknikföretagen sin konjunkturbarometer för årets fjärde kvartal.

Undersökningen omfattar uppgifter från 502 företag med en sammanlagd försäljning på 730 miljarder kronor, varav 81 procent säljs på exportmarknader.

Teknikföretagens konjunkturbarometer innehåller uppgifter om den senaste utvecklingen för bil- och transportmedelsindustrin, maskinindustri, tele- och elektro, instrumentindustri och metallvaruföretag. Därtill redovisas utvecklingen för ett antal stort antal leverantörer till olika grupper av teknikindustri samt till bygg- och anläggningsindustrin.

Teknikföretagens kvartalsvisa konjunkturbarometrar visar företagens egna beskrivningar av det faktiska läget kvartal för kvartal. Undersökningarna presenteras i början av mars, juni, september respektive december.