GARDENA GmbH

Konsumentinformation: I förebyggande syfte återkallar Gardena de batteridrivna gräsklipparna PowerMax™ Li-40/37 och Li-40/41.

I förebyggande syfte återkallar Gardena de batteridrivna gräsklipparna PowerMax™ Li-40/37 (art. nr 5038, vänster) och Li-40/41 (art.nr  5041) på grund av risk för kortslutning i elektroniken, vilket kan orsaka brandfara.
I förebyggande syfte återkallar Gardena de batteridrivna gräsklipparna PowerMax™ Li-40/37 (art. nr 5038, vänster) och Li-40/41 (art.nr 5041) på grund av risk för kortslutning i elektroniken, vilket kan orsaka brandfara.

Som förebyggande åtgärd för att skydda konsumenterna återkallar GARDENA Manufacturing GmbH de batteridrivna gräsklipparna PowerMax ™ Li-40/37 (art. nr 5038) och Li-40/41 (art. nr 5041). Produkterna såldes från januari 2017 till november 2018 i byggvaruhus, handelsträdgårdar och online-butiker i flera europeiska länder.

Internt utförda tester resulterade i kortslutning i elektroniken vid användning och förvaring under vissa förhållanden, vilket skulle kunna orsaka brandrisk.

Konsumenterna ombeds att sluta använda produkten, ta bort batteriet för förvaring och kontakta Gardena Service för att returnera klipparen för revision: Husqvarna AB/ GARDENA Sverige, Telefon: 0046 (0) 36 -36 40 00 (mån–fre 8.00–17.00) E-post: gardenaorder@husqvarna.se.

Produktsäkerhet är vår högsta prioritet. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som det här kan orsaka.                                                                                                   ■

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -

Heribert Wettels
Hans-Lorenser-Str. 40
89079 Ulm/Tyskland
Tel.: +49 731 490-513
heri-bert.wettels@husqvarnagroup.com

Bilder

Hans-Lorenser-Str. 40
89079 Ulm/Tyskland

Tel.: +49 731 490-513

Om GARDENA

I över 50 år har GARDENA försett trädgårdsarbetare med alla redskap de behöver. Vårt breda utbud av produkter ger innovativa lösningar och system för bevattning, gräsmatteskötsel, vård av träd och buskar samt jordbearbetning. GARDENA är idag en ledande europeisk leverantör av högkvalitativa trädgårdsredskap, och våra produkter säljs i mer än 80 länder världen över. GARDENA är ett varumärke som tillhör Husqvarna Group. Mer information finns på gardena.com.

Följ GARDENA GmbH

Abonnera på våra pressmeddelanden.