Köp: Coop's fastighet på Torp

Thon Property har tagit över Coop Bohuslän/Älvsborgs fastighet på Torp i Uddevalla. Fastigheten på 15 000kvm innehåller Coop Forum, Systembolaget, Apoteket AB, hälsobutiken Life, Telia samt Mister minit.

-"Vi ser mycket positivt på köpet av fastigheten som har god utvecklingspotential och vi ser fram emot att på sikt bidra till att utveckla handelsområdet" säger Hallgeir Åndal, VD Thon Property AB.

Thon Property är en del av Olav Thon Gruppen som äger och förvaltar totalt 107 köpcentrum i Norge och i Sverige. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som än så länge består av tio köpcentrum och ett hotell.

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 480 fastigheter i Norge och 25 i utlandet samt äger/förvaltar 100 köpcenter i Norge och 11 i Sverige.