Körklang på Skansen - gospel

I Körklang på Skansen får hela publiken vara med och sjunga i stämmor tillsammans med en känd artist och kör. Programledare, körledare, orkesterledare är Simon Ljungman. Varje torsdag har ett eget tema och den 14 juli är det dags för gospel och rock med Ebbot Lundberg och Immanuel Gospel.

Ebbot Lundberg

Immanuel Gospel bildades 1991 och har sin fasta hemvist i Immanuelskyrkan i Stockholm - en församling som tillhör Svenska Missionskyrkan. Körmedlemmarna har olika bakgrund och stil, men alla har de en sak gemensamt: De tror på gospelmusikens kraft. Kören leds av Nina Tellander.

Ebbot Lundberg är en svensk rocksångarelåtskrivare och musikproducent. Lundberg har varit sångare och frontfigur i gruppen The Soundtrack of Our Lives. Nu är han aktuell som soloartist och med bandet The New Alchemy.

Simon Ljungman har en bred bakgrund inom musiken och är känd som gitarrist i På Spårets husband Augustifamiljen samt som Håkan Hellströms gitarrist. Med Håkan ser han just nu fram emot två utsålda konserter på Ullevi i sommar. Han är också verksam i den klassiska genren och sågs nyligen med sitt band SeLest i en uppsättning av Mozarts requiem som sändes i SVT under hösten.

Husbandet består av Simon Ljungman på gitarr, Anna Lund trummor, Helena Ljungman bas och Sofia Winiarski på klaviatur. Simon är också program- och körledare.