Korpen Västerås slår upp portarna till nya multihallen

Äntligen är den nya skate- och parkour-hallen klar. Nu på lördag den 3 oktober öppnar den nybyggda aktivitetsarenan. Korpen Västerås breddar nu verksamheten och kommer kunna erbjuda ännu fler motionsidrotter i den nya multiarenan på Finnslätten i Västerås. Rugby och den starkt växande racketsporten pickleball är några av de aktiviteter som kommer att finnas i hallen.

Projektet med att planera och bygga hallen har pågått i flera år. Med stöd av Allmänna Arvsfonden och RF Sisu Västmanland har nu äntligen Korpen Västerås kunnat förverkliga drömmen.

- Vi skulle egentligen ha dragit igång rejält med ett Öppet hus, lördag den 3 oktober. Men nu får vi smygstarta lite med tanke på coronarestriktionerna och 50-personersgränsen, berättar Danny Vingehag på Korpen Västerås.

Öppnandet av multiarenan kommer perfekt i tid med tanke på att så många utomhusaktiviteter gör säsongsuppehåll. Det gör det också möjligt för aktiviteter att flytta inomhus.

- Nyligen gjorde vi klart med att Västerås Rugby nu är en del av Korpen Västerås, säger Danny Vingehag. Under hösten flyttar vi in rugbyträningarna till gymnastikhallen vid nya hallen. Dessutom har vi öppna träningar med innebandy, basket och ultimate frisbee.

För visning av nya hallen och info:

Kontakta Danny Vingehag, Korpen Västerås

kansli@korpenvasteras.se

Visst är det betydligt roligare att sporta och motionera när du gör det tillsammans med andra? I Korpens Svenska Motionsidrottsförbundet finns det mängder med sätt att engagera och aktivera sig. Vår historia sträcker sig mer än 75 år tillbaka i tiden och idag är vi ett rikstäckande, modernt motionsidrottsförbund som kan erbjuda runt 100 olika typer av motionsaktiviteter.

Erik Söderberg vald till ny förbundsordförande i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet18.5.2020 08:02:00 CESTPressmeddelande

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet har fått en ny förbundsordförande. Vid förbundsmötet den 17 maj valdes 39-årige Erik Söderberg till ny ordförande och han tar över efter Jan Johnsson som haft posten i fyra år. -Väldigt roligt och inspirerande. Korpen står för ett inkluderande och är det kompletterande förbund som idrottsrörelsen behöver, säger Erik Söderberg.

Telia Idrotts- och Fritidsförbund får fart på kollegorna med digital träning6.5.2020 14:41:46 CESTPressmeddelande

Hur kan man på ett smart och effektivt sätt inspirera sina kollegor att träna och motionera nu när en stor del av Sverige jobbar hemifrån? Jo, genom att koppla lättillgänglig vardagsmotion i lagform till en digital utmanings-app. Telia Idrotts- och Fritidsförbund, TIF, har tillsammans med Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet nu i maj startat den digitala hälsoutmaningen Korpen TIF Challenge. Under sex veckor kommer över 500 deltagare i 75 olika TIF-lag att utmana varandra i massor av former av vardagsmotion.