Kulinarisk succé när Tyska Turistbyrån bjöd på middag

#EnjoyGermanFood hemma hos Tyska ambassadören Dr. Hans-Jürgen Heimsoeth (utan förkläde) ©pellenilsson

I och med årskampanjen ”Culinary Germany” bjöd Tyska Turistbyrån tillsammans med regionen Frankens turistråd in journalister, bloggare och researrangörer till en galamiddag på den tyska ambassadörens residens på Djurgården. För den kulinariska succén var ingen mindre än stjärnkocken Ulf Wagner och hans kollega Gustav Trägårdh ansvariga som tillsammans äger och driver restaurangen Sjömagasinet i Göteborg. Som sig bör under tyska försommarsäsongen bjöds det på vit sparris i olika former som kompletterades med fantastiska vita viner - Riesling och Silvaner - från vinregionen Franken.

Iris Müller, Marknadschef för Tyska Turistbyrån, samanfattar kvällen:

”Vi på Tyska Turistbyrån är mycket glada och tacksamma att vi fick vara med och arrangera en sådan middag, inte bara för att presentera Tysklands kulinariska guldkorn utan även för detta var ett av de sista evenemangen i tyska ambassadörens residens på Djurgården innan han flyttar till det nya residenset näst intill ambassaden. Event som dessa är ett bra sätt att presentera kulinariska reslandet Tyskland från sin bästa sida och det kändes som att gästerna uppskattade detta oerhört.“

Vill du veta mer om tyska regionen Franken? Läs mer på deras hemsida.

Kunde du inte delta på evenemanget? Inga problem! Hör av dig till frederic.foerster@germany.travel för pressmaterial.