Kultfilmen "Häxorna i Eastwick" blir musikal på Cirkus med Peter Jöback i huvudrollen!

”The Witches of Eastwick” är romanen av John Updike som på 80-talet filmatiserades och blev till en av decenniets största kultfilmer med samma namn. Berättelsen stöptes om till musikal och sattes för första gången upp på Londons West End. Vi kan nu stolt presentera ”Häxorna i Eastwick” på Cirkus i höst som är något alldeles unikt i dess slag, aldrig tidigare har denna prisbelönta musikal gjorts i Sverige. Premiären är den 19 september på Cirkus i Stockholm.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Efter succén med ”The Phantom of the Opera” är det nu dags för Peter Jöback att göra huvudrollen i nästa stora internationella uppsättning. Musikalen ”Häxorna i Eastwick” är en samproduktion med en av världens största producenter - Cameron Mackintosh - som står bakom succéer såsom Cats, Les Misérables, The Phantom of the Opera, Hamilton, Miss Saigon och många fler.

Denna humorfyllda och spektakulära musikal bygger på John Updikes kultfilm Häxorna i Eastwick med Jack Nicholson, Michelle Pfeiffer, Cher och Susan Sarandon i rollerna. År 2000 hade musikalversionen världspremiär i London på anrika Theatre Drury Lane. Huvudrollsinnehavarna i den svenska uppsättningen har handplockats och auditions har gjorts av det engelska och svenska teamet i samråd med nestorn Cameron Mackintosh. Vi presenterar nu en ensemble med några av Sveriges starkaste scenpersonligheter i höstens trollbindande föreställning.

Peter Jöback ser ni i rollen som den förmögna och fullständigt oemotståndliga ”Daryl Van Horne” – mannen som dyker upp när tre väninnor, uttråkade av sina trista småstadsliv och berusade av lite för starka martinis, fördriver tiden med att drömma om den perfekta mannen. De tre kvinnorna, som på olika sätt är missnöjda med män men samtidigt väldigt olyckliga utan dem är: nyskilda musikläraren ”Jane” (Linda Olsson), ensamstående mamman ”Alexandra” (Kayo) och övergivna bokälskaren ”Sukie” (Vanna Rosenberg). Vad kvinnorna inte vet är att de leker med elden. Är det verkligen en slump att ”Daryl” dyker upp som ett blixtnedslag i den lilla pittoreska staden och är han i själva verket så underbart charmig och förtjusande som det från början verkar? En efter en förförs kvinnorna av hans mystiska sätt, och plötsligt väcks oförklarliga krafter till liv hos kvinnorna och oanade vändningar tar vid…

Peter Jöback var med i världspremiären av ”Witches of Eastwick” på West End i London år 2000, då som den unge pojken Michael. Denna roll spelas nu av Martin Redhe Nord. Nu tar Peter i rollen som ”Daryl”, musikalen till Cirkus i Stockholm och tillsammans med häxorna Linda, Kayo och Vanna har han med sig ett gäng namnkunniga skådespelare; Sussie Eriksson, Jan Mybrand, Hanna Ulvan, Kitty Chan samt en stor ensemble och orkester.

I det kreativa teamet ser vi några av West Ends mest väletablerade namn såsom Rachel Kavanaugh (regi) och Colin Richmond (scenograf och kostymdesign). Översättningen av originaluppsättningen är en omarbetad version av Edward af Sillén som också blir svensk regissör för musikalen.

ROLLER
Daryl Van Horne: Peter Jöback
Alexandra: Kayo Shekoni
Sukie: Vanna Rosenberg
Jane: Linda Olsson
Felicia: Susanne "Sussie" Eriksson
Jennifer: Hanna Ulvan
Michael: Martin Redhe Nord
Clyde: Jan Mybrand
Fidel/Little Girl: Kitty Chan
Samt en stor ensemble och orkester

KREATIVT TEAM
Regi (eng): Rachel Kavanaugh
Regi (sve): Edward af Sillén
Dirigent: Julian Bigg
Koreografi: Andrew Wright
Kostym / Scenografi: Colin Richmond

Showdatum: Premiär den 19 september.
Biljetter: Släpps den 25 mars
"Häxorna i Eastwick" produceras av: 2Entertain, Krall Entertainment, Vicky Nöjesproduktion, Live Nation, Sinclair Entertainment i samarbete med Cameron Mackintosh.

För mer information och kontakt med någon ur ensemble/kreativt team, hör av dig till oss på PR & Beyond:

Helene Wigren
helene.wigren@prbeyond.se

Anna von Friedrichs Grängsjö
anna.vfg@prbeyond.se

Häxorna i Eastwick Cirkus Stockholm 2019
Fler videor

Ensemblebild 2 Cirkus foto Karin Törnblom
Cameron Mackintosh och Peter Jöback foto Max Cisotti
Cameron Mackintosh, Peter Jöback, Rachel Kavanaugh foto Max Cisotti

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.

Ola Salos succéshow kommer till Stockholm och Malmö11.3.2019 09:10:00 CETPressmeddelande

Ola Salo är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Han gör dundersuccé på Rondo i Göteborg med showen It takes a fool to remain sane. Efter sommaren flyttas showen till Malmö Arena, där den spelar under två helger, med premiär den 6 september. Därefter flyttar den kritikerrosade föreställningen till Stockholm med premiär på Hamburger Börs den 26 september där den sen spelas under hela hösten.

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00 CETPressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!