Kulturkväll med Vänsterpartiet – Vem kan leva i Europa? Jonas Sjöstedt gästas av Johan Rabaeus, Evin Ahmad och Helle Klein

På torsdag, den 16 maj, är det dags för en ny kulturkväll i Vänsterpartiets regi! Jonas Sjöstedts uppskattade talkshow ”Snack med Sjöstedt” kombineras med ståupp och musik. Och eftersom det är EU-val är temat för samtalet Europa och klass. Vem kan leva i Europa 2019?
Gäster i Jonas Sjöstedts talkshow denna gång är chefredaktören för Dagens Arbete Helle Klein och skådespelarna Evin Ahmad och Johan Rabaeus.
- Jag ser fram emot att lyssna till mina gästers Europaminnen och berättelser om klass och vad ett namn betyder. Vi ska också prata om musik och kultur är utan gränser.

Före samtalet bjuder ståupparen Melody Farshin på frän omvärldsanalys från sitt perspektiv och efter samtalet blir det musik av artisten Nadja Evelina, som gjorde stark entré på den svenska popscenen med singeln ”Finast utan filter”.

Plats: Debaser Hornstulls Strand 4.
Tid:  Dörrarna öppnar kl 18, programmet kl 19

Programmet:

18.00 Dörrarna öppnas till Debaser

19.00 – 19.10 ca  Ståupp med komikern Melody Farshin

19.15 – 20.15  Talkshowen ”Snack med Sjöstedt”

Jonas Sjöstedt samtalar med Helle Klein, opinionsbildare och chefredaktör på Dagens Arbete, Evin Ahmad skådespelare och Johan Rabaeus skådespelare.

20.15 -20.30 paus

20.30 - 21.00 Nya stjärnan på den svenska pophimlen, Nadja Evelina, framträder med sin egen musik.

Välkomna!

Åsa Mattsson
Projektansvarig (V)

Vänsterpartiets presstjänst

Marie Antman
Kommunikationschef Vänsterpartiet
marie.antman@riksdagen.se

Amineh Kakabaveh går ur Vänsterpartiet29.8.2019 12:55:40 CESTPressmeddelande

Amineh Kakabaveh meddelade i går eftermiddag, onsdag 28/8, att hon inte längre vill vara medlem i Vänsterpartiet. Önskemålet om utträde bekräftades av Amineh vid 17-tiden. Amineh Kakabaveh är därmed inte längre medlem i Vänsterpartiet. Då hon inte längre är medlem finns ingen anledning att fatta formella beslut i ärendet om eventuell uteslutning. Därmed konstaterar vi att Vänsterpartiet och Amineh Kakabaveh går skilda vägar.