Kunderna utser Lidl till årets bästa livsmedelskedja

Lidl Sverige har vunnit tävlingen Årets Bästa Butikskedja i kategorin livsmedel. Det blev klart igår när vinnarna i ”Retailer of the Year Sverige” annonserades. I tävlingen har svenska konsumenter fått rösta fram den butikskedja de uppskattar mest i 18 olika kategorier.

Lidl Sverige är Årets Bästa Butikskedja i kategorin Livsmedel

Totalt deltog nästan 21 000 svenska konsumenter i tävlingen och bedömde totalt 94 återförsäljare och 74 webbshopar, vilket resulterade i 13 olika vinnare i 18 olika kategorier. I kategorin livsmedel tog Lidl hem segern före Willys, Coop, Ica och Citygross.

– Det är naturligtvis otroligt hedrande och roligt att få motta titeln ”årets bästa livsmedelskedja”. Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna, det bevisar vår starka relation till dem och är ett kvitto på det fantastiska arbete som dagligen genomförs av alla mina kollegor i hela Sverige, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.

”Retailer of the Year Sweden” ingår i konceptet ”Retailer of the Year” som organiseras i tio olika länder. Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna och nu Sverige om titlarna i ”Retailer of the Year” i sina respektive länder. En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln ”Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor, en titel Lidl vann tidigare i år.

Lidl Sverige är Årets Bästa Butikskedja i kategorin Livsmedel
Johan Augustsson, Sverigechef
Lidl - Årets Bästa Butikskedja i kategorin Livsmedel

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 194 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl och Nordic Choice Hotels i branschöverskridande rekryteringssamarbete - ska säkra tillgången på livsmedel och jobb23.3.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Lidl Sverige startar ett unikt branschöverskridande samarbete med Nordic Choice Hotels och rekryterar medarbetare som blivit varslade på grund av krisen i besöksnäringen. Syftet är att tillfälligt stärka upp den befintliga personalstyrkan för att kunna säkerställa att butiker kan hållas öppna och att varuförsörjningen fungerar som den ska.

Lidl lanserar Next Level - ett klimatneutralt veganalternativ för köttälskare11.3.2020 07:58:41 CETPressmeddelande

Lidl Sverige storsatsar på att utöka sitt sortiment av växtbaserade produkter och lanserar nu ett egenutvecklat, klimatneutralt vegansortiment - Next Level. Med lanseringen möter Lidl svenskarnas ökande efterfrågan på veganska och klimatsmarta alternativ till kött. De första produkterna i sortimentet, en burgare och en färs, är ännu ett steg i arbetet med att minska klimatpåverkan utan att ge vika på smak, kvalitet och prisvärdhet.