Kungliga Operan

Kungliga Operan gick mot normen och blev Årets Marknadsavdelning

Dela

Mitt under rådande pandemi valde Kungliga Operan att gå mot normen och satsade på att synas och höras. Och det gav resultat! I konkurrens med 42 nominerade organisationer har tidningen Resumé korat Operans kommunikations- och försäljningsavdelning till vinnare i den prestigefyllda tävlingen Årets Marknadsavdelning.

Glädje på Operans Kommunikations- och försäljningsavdelning efter nyheten om att man är Årets Marknadsavdelning. Foto: Kungliga Operan
Glädje på Operans Kommunikations- och försäljningsavdelning efter nyheten om att man är Årets Marknadsavdelning. Foto: Kungliga Operan

Catarina Falkenhav, Operans Kommunikations- och Försäljningschef, mottog utmärkelsen via länk:

– Jag är oerhört rörd, tacksam och stolt över att min fantastiska avdelning fått det här priset, i konkurrens med så många varumärken och starka finalister. Det är en tydlig signal att vi är en avdelning som jobbar modernt och framtidsinriktat.

År 2020 handlade om omställning. En dryg vecka innan pandemin omöjliggjorde fysiska sammankomster lanserades den nya streamingtjänsten Operan Play, och dagen efter att regeringen deklarerat covid-19 som en samhällsfarlig sjukdom sändes den första föreställningen, Wagners Valkyrian.

Juryns motivering lyder: ”Årets vinnare går emot normen. Att så snabbt ställa om och se möjligheterna, agera kreativt, arbeta korsfunktionellt – hela tiden med kundens bästa i fokus imponerar. Att lyckas ta det gamla arvet och modernisera det snabbt under parollen ’När kunderna inte får komma till Operan, kommer Operan till Operan’.”

 

 

Kontakter

Torbjörn Eriksson
Kungliga Operan, 070-6344353

Bilder

Glädje på Operans Kommunikations- och försäljningsavdelning efter nyheten om att man är Årets Marknadsavdelning. Foto: Kungliga Operan
Glädje på Operans Kommunikations- och försäljningsavdelning efter nyheten om att man är Årets Marknadsavdelning. Foto: Kungliga Operan
Ladda ned bild

Om

Kungliga Operan
Kungliga Operan
Box 16094
103 22 Stockholm

08-791 43 00https://www.operan.se/

Kungliga Operan är sedan 1773 Sveriges nationalscen för opera och balett.

Följ Kungliga Operan

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kungliga Operan

Operan initierar program som ska engagera fler i hållbara frågor21.4.2021 10:20:11 CEST | Pressmeddelande

I dag på FN:s dag för kreativitet och innovation har Kungliga Operan utvecklat ett program – Creativity is the key to change – tillsammans med UNDP, HEART 17 och EY Doberman. Programmet sänds på Operan Play och riktar sig till så väl unga som äldre, med målet att få fler att engagera sig i Agenda 2030:s 17 hållbarhetsmål och öka takten på förändring. Programmet inkluderar framträdanden av Anna Cecilia Meyer från Kungliga Baletten och Carl Vallin från Kungliga Hovkapellet samt ett öppningstal av H.K.H. Kronprinsessan Victoria.

Ellen Lamm ny konstnärlig ledare för Unga på Operan15.4.2021 14:33:19 CEST | Pressmeddelande

Nu är det klart att Ellen Lamm blir konstnärlig ledare för Unga på Operan, Kungliga Operans avdelning för barn och unga. Ellen Lamm är ett välkänt namn inom scenkonst och har fram till idag regisserat ett 40-tal produktioner runt om i Sverige. Som frilansregissör har hon varit verksam främst på Dramaten, men också på andra institutioner som Kulturhuset/Stadsteatern, Sveriges Television och Kungliga Operan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum