Moment GroupMoment Group

Kungsportshuset (KPH) Matbar är Göteborgs nya restaurang mitt i city

Nu har dörrarna öppnats och den nya restaurangen KPH Matbar - på entréplan i Kungsportshuset mitt i centrala Göteborg - välkomnar alla nyfikna till en gemytlig och varm stämning. Redan första dagen hördes ett härligt sorl och restaurangen var full vid lunchtid.

Wallmans Group - part of Moment Group

Här känner man sig välkommen till knarrande trägolv, gamla oljelampor och värmande brasa när minusgraderna fortfarande knäpper kallt. Du leds till bordet och blir med ens bjuden på en spetsig och fräsch liten snaps (helt alkoholfri såklart).

KPH Matbar är en restaurang med skandinavisk karaktär där känslan är hemtrevlig och dofterna fantastiska. Med öppet kök osar de goda aromerna fram och du får direktkontakt med kocklaget som jobbar hårt. I menyn hittar vi inte bara matsedeln utan även göteborgsk humor blandat med artiklar om historiska ting och annat spännande som händer i Kungsportshuset.

Och maten, den har en skandinavisk ton med fina råvaror som ger den där anspråkslösa enkelheten. I moderna snitt och med inspiration från världens alla hörn kryddas en god blandning med smaker på tallriken. Tillåt dig även att smaka efterrätten, för med egen konditor i huset serveras här riktiga läckerbitar och fantastiska praliner.

KPH Matbar öppnar vid 11.30 för lunch och stänger inte förrän långt in på nattkröken. Håll utkik efter vad som händer här på kvällstid, ibland skapas extra skön stämning med inbjudna DJ:s. Kom in i värmen för ett glas vin med vännerna eller prova någon av alla deras snaps. Göteborg har fått en pärla och perfekt mötesplats för alla slags tillfällen.

Wallmans Group driver sju arenor i Norden där sex erbjuder mat- & showupplevelser, Wallmans i Stockholm, Köpenhamn och Oslo, Golden Hits och Hamburger Börs i Stockholms samt Kungsportshuset i Göteborg. Den sjunde arenan, Ballbreaker i Stockholm, är ett modernt aktivitetscenter med tillhörande mat- och dryckesservering. Inom Wallmans Group produceras även de egna koncepten Wallmans, Golden Hits och The Concept. På Kungsportshuset i Göteborg finns också KPH Matbar – en skandinavisk matupplevelse med smaker från hela världen. Läs mer på www.wallmansgroup.com

Johan Rörvall
Platschef Kungsportshuset

T. +46 (0)705-216663
H. www.kungsportshuset.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.