Moment GroupMoment Group

Kungsportshuset (KPH) Matbar är Göteborgs nya restaurang mitt i city

Nu har dörrarna öppnats och den nya restaurangen KPH Matbar - på entréplan i Kungsportshuset mitt i centrala Göteborg - välkomnar alla nyfikna till en gemytlig och varm stämning. Redan första dagen hördes ett härligt sorl och restaurangen var full vid lunchtid.

Wallmans Group - part of Moment Group

Här känner man sig välkommen till knarrande trägolv, gamla oljelampor och värmande brasa när minusgraderna fortfarande knäpper kallt. Du leds till bordet och blir med ens bjuden på en spetsig och fräsch liten snaps (helt alkoholfri såklart).

KPH Matbar är en restaurang med skandinavisk karaktär där känslan är hemtrevlig och dofterna fantastiska. Med öppet kök osar de goda aromerna fram och du får direktkontakt med kocklaget som jobbar hårt. I menyn hittar vi inte bara matsedeln utan även göteborgsk humor blandat med artiklar om historiska ting och annat spännande som händer i Kungsportshuset.

Och maten, den har en skandinavisk ton med fina råvaror som ger den där anspråkslösa enkelheten. I moderna snitt och med inspiration från världens alla hörn kryddas en god blandning med smaker på tallriken. Tillåt dig även att smaka efterrätten, för med egen konditor i huset serveras här riktiga läckerbitar och fantastiska praliner.

KPH Matbar öppnar vid 11.30 för lunch och stänger inte förrän långt in på nattkröken. Håll utkik efter vad som händer här på kvällstid, ibland skapas extra skön stämning med inbjudna DJ:s. Kom in i värmen för ett glas vin med vännerna eller prova någon av alla deras snaps. Göteborg har fått en pärla och perfekt mötesplats för alla slags tillfällen.

Wallmans Group driver sju arenor i Norden där sex erbjuder mat- & showupplevelser, Wallmans i Stockholm, Köpenhamn och Oslo, Golden Hits och Hamburger Börs i Stockholms samt Kungsportshuset i Göteborg. Den sjunde arenan, Ballbreaker i Stockholm, är ett modernt aktivitetscenter med tillhörande mat- och dryckesservering. Inom Wallmans Group produceras även de egna koncepten Wallmans, Golden Hits och The Concept. På Kungsportshuset i Göteborg finns också KPH Matbar – en skandinavisk matupplevelse med smaker från hela världen. Läs mer på www.wallmansgroup.com

Johan Rörvall
Platschef Kungsportshuset

T. +46 (0)705-216663
H. www.kungsportshuset.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.