Moment GroupMoment Group

Kungsportshuset (KPH) Matbar är Göteborgs nya restaurang mitt i city

Nu har dörrarna öppnats och den nya restaurangen KPH Matbar - på entréplan i Kungsportshuset mitt i centrala Göteborg - välkomnar alla nyfikna till en gemytlig och varm stämning. Redan första dagen hördes ett härligt sorl och restaurangen var full vid lunchtid.

Wallmans Group - part of Moment Group

Här känner man sig välkommen till knarrande trägolv, gamla oljelampor och värmande brasa när minusgraderna fortfarande knäpper kallt. Du leds till bordet och blir med ens bjuden på en spetsig och fräsch liten snaps (helt alkoholfri såklart).

KPH Matbar är en restaurang med skandinavisk karaktär där känslan är hemtrevlig och dofterna fantastiska. Med öppet kök osar de goda aromerna fram och du får direktkontakt med kocklaget som jobbar hårt. I menyn hittar vi inte bara matsedeln utan även göteborgsk humor blandat med artiklar om historiska ting och annat spännande som händer i Kungsportshuset.

Och maten, den har en skandinavisk ton med fina råvaror som ger den där anspråkslösa enkelheten. I moderna snitt och med inspiration från världens alla hörn kryddas en god blandning med smaker på tallriken. Tillåt dig även att smaka efterrätten, för med egen konditor i huset serveras här riktiga läckerbitar och fantastiska praliner.

KPH Matbar öppnar vid 11.30 för lunch och stänger inte förrän långt in på nattkröken. Håll utkik efter vad som händer här på kvällstid, ibland skapas extra skön stämning med inbjudna DJ:s. Kom in i värmen för ett glas vin med vännerna eller prova någon av alla deras snaps. Göteborg har fått en pärla och perfekt mötesplats för alla slags tillfällen.

Wallmans Group driver sju arenor i Norden där sex erbjuder mat- & showupplevelser, Wallmans i Stockholm, Köpenhamn och Oslo, Golden Hits och Hamburger Börs i Stockholms samt Kungsportshuset i Göteborg. Den sjunde arenan, Ballbreaker i Stockholm, är ett modernt aktivitetscenter med tillhörande mat- och dryckesservering. Inom Wallmans Group produceras även de egna koncepten Wallmans, Golden Hits och The Concept. På Kungsportshuset i Göteborg finns också KPH Matbar – en skandinavisk matupplevelse med smaker från hela världen. Läs mer på www.wallmansgroup.com

Johan Rörvall
Platschef Kungsportshuset

T. +46 (0)705-216663
H. www.kungsportshuset.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.