Kungsvåningen AB

Kungsvåningen hyr ut till kontorshotell i Fittja Centrum

Nu står det klart att kontorshotellet Best Office etablerar sig i Stockholmsförorten Fittja. Kungsvåningens fastighetsbestånd i centrala Fittja innefattar ett växande antal hyresbostäder samt centrumbyggnaden där Best Office hyr 1025 kvadratmeter.

Best Office erbjuder fullt utrustade och möblerade kontorsrum i storlekarna 7-35 kvadratmeter. Fittja Centrums optimala läge med tunnelbana och bussar i direkt anslutning, samt Albysjön runt hörnet, gör att intresset för kontorsplatserna varit stort. Hittills har åtta företag bokat platser på kontorshotellet.

”Vår ambition är att skapa en mötesplats som leder till spännande möjligheter och utökade affärer. Vi erbjuder en inspirerande miljö för våra kunder med fullt utrustade kontorsytor, mötesrum och loungeytor” säger Kenan Anter, grundare av Best Office.

Fittja Centrum är ett förortscentrum med anor från 70-talet som bland annat rymmer närservice och vårdlokaler. Området genomgår just nu en total upprustning och förtätning som inkluderar 400 nya bostäder samt flertalet nya kommersiella och offentliga lokaler. Denna ny- till- och ombyggnation påbörjade Kungsvåningen 2016 och den planeras färdigställas 2027.

”Vi är stolta över den positiva effekt våra satsningar har på området. Vår ambition är att öka Fittjas dragningskraft genom toppmoderna lokaler och en attraktiv mix av hyresgäster. Best Office erbjuder en professionell plats att mötas på, vilket gynnar lokala företagare och stämmer väl med vår ambition för området. Vi är jätteglada att de väljer att etablera sig här” säger Mi Sundquist, ansvarig för fastighetsutveckling på Kungsvåningen.

Om

Kungsvåningen grundades 1987 och har gått från att vara ett renodlat byggföretag till att behärska hela processen från detaljplan till nyckelfärdiga hus.

Kungsvåningen äger, förvaltar och utvecklar idag fastigheter i Storstockholm och Mälardalen. Beståndet består av såväl kommersiella lokaler för handel och kontor som offentliga lokaler och bostäder.

I koncernen ingår Kungsmontage Byggentreprenad som erbjuder heltäckande tjänster inom byggsektorn, allt från styrning av stora byggentreprenader till hyresgästanpassningar.

Följ Kungsvåningen AB

Senaste pressmeddelandena från Kungsvåningen AB