Kunskapsgymnasiets Business Buddies möts i Malmö för inspiration inom entreprenörskap

Business Buddies är ett samarbete mellan Kunskapsgymnasiet och brittiska EWS Academy. Projektet syftar till att inspirera elever att bli mer intresserade av företagande.

20 elever från Kunskapsgymnasierna i Göteborg, Malmö, Norrköping, Stockholm, Uppsala och Västerås samt elever från EWS Academy i Milton Keynes, Storbritannien deltar i årets upplaga av projektet.

Idag startar Business Buddies i Malmö med ett möte på Kunskapsgymnasiet i Västra Hamnen.

- Fram till fredag kommer eleverna att nätverka och delta i olika teambuildingaktiviteter. De kommer också att få en inblick i Öresundsregionens ekosystem för entreprenörer genom studiebesök hos bland andra Media Evolution i Malmö och Venture Café på Ideon Agora i Lund, berättar Tulio Capriles, ekonomilärare Kunskapsgymnasiet Malmö

I mars 2017 är det dags för de svenska Kunskapseleverna att ta sig till Milton Keynes och hälsa på EWS Academy.

För mer information, kontakta:

Tulio Capriles, ekonomilärare Kunskapsgymnasiet Malmö, 0733-60 96 43