Kunskapsskolan får pris för arbete med Employer Branding

Kunskapsskolan har av Employer-Brandingföretaget Universum fått pris för sitt arbete med att vara en attraktiv arbetsgivare. På Magnet Awards-galan tilldelades Kunskapsskolan utmärkelsen Årets Employer Branding-företag inom Skolvärlden.

Magnet Awards är en arena där olika arbetsgivare bedöms inom området Empolyer Branding. Kunskapsskolan tilldelas utmärkelsen med motiveringen: "Kunskapsskolan har arbetat med frågorna på ett mycket engagerat sätt och var bland de första i sin bransch att fokusera på attraktiviteten som arbetsgivare”.

- Våra medarbetare är den viktigaste resurs vi har och för oss är det helt avgörande att kunna behålla och rekrytera skickliga lärare. Lärarbristen gör arbetet med Employer Branding oerhört viktigt och det här priset är en glad uppmuntran i det fortsatta arbetet, säger Fredrik Lindgren, vd för Kunskapsskolan.

Kunskapsskolan har under 2017 sett över sitt erbjudande som arbetsgivare och deltar aktivt på olika arenor för att nå lärare och lärarstudenter.

- Vi vill vara en intressant arbetsgivare för såväl erfarna lärare som personer som överväger att utbilda sig till lärare. Kunskapsskolan har under många år jobbat med karriärvägar och ett starkt pedagogiskt ledarskap. Nu tittar vi även på hur vi kan bli ännu tydligare i vårt erbjudande och vad vi kan erbjuda nya potentiella kollegor, säger tf. hr-chef Sanna Schönwell.

Juryn för Magnet Awards består av:

Paulina Ekvall, HR-direktör på Billerud Korsnäs, Ann Ericsson, Head of Employer Branding på Skanska, Andreas Werr, ekonom och professor i företagsekonomi på Handelshögskolan, Eva-Lotta Göthe, Head of Group Employer Branding på Telia, Sofie König, senior partner på Stardust Consulting, Nicolas Tidhammar, vd och grundare på Whydentify, samt juryns Hieronymus Rony Lutz från Universum Brand Evolution.

För ytterligare information:

Sofi Klang, bitr. kommunikationschef 0767-74 41 13, sofi.klang@kunskapsskolan.se