Kunskapsskolan startar årskurs 4-5 i Gävle

Hösten 2021 utökas Kunskapsskolan i Gävle med två nya årskurser, 4 och 5. - Vi är väldigt glada att kunna erbjuda en personligt utformad utbildning tidigare i barnens skolgång, säger Thomas Moberg, rektor för Kunskapsskolan i Gävle.
Thomas Moberg

Kunskapsskolan i Gävle är idag är en 6-9-skola med 340 elever. Till hösten 2021 utökas skolan med årskurs 4 och 5 och kommer då att ha kapacitet för 430 elever.

- Vi vill kunna erbjuda så många elever som möjligt chansen att få en personligt utformad utbildning där varje individ blir sedd och utmanad. Genom den här utökningen kan vi komma in tidigare i barnens skolgång och göra skillnad under de viktiga utvecklingsåren i årskurs 4 och 5, säger Thomas Moberg, rektor för Kunskapsskolan i Gävle.

Kunskapsskolan i Gävle kommer att byggas ut med ljusa och öppna lokaler som ska färdigställas under våren och sommaren. Antagningen av elever startar i februari och sker löpande under våren. Till de nya årskurserna ska även nya medarbetare rekryteras.

- Jag tror och hoppas att vi kommer se ett stort intresse när vi öppnar köerna och utlyser lärartjänsterna. Många av dem som redan står i kö till oss kommer förmodligen ta chansen att börja i en tidigare årskurs. När det gäller medarbetare är det en unik möjlighet att vara med och skapa något nytt, men samtidigt ingå i en befintlig och välfungerande organisation, säger Thomas Moberg.

Thomas Moberg, Rektor Kunskapsskolan i Gävle
thomas.moberg@kunskapsskolan.se

Thomas Moberg

Kunskapsskolan i Sverige AB driver grundskolor, gymnasier och företags- och vuxenutbildning under namnen Kunskapsskolan, Kunskapsgymnasiet och SkillEd. Utbildningarnas viktigaste kännetecken är den pedagogiska modellen med en personligt utformad utbildning som ger kunskap och förmågor för framtiden. De första skolorna startades år 2000. Kunskapsskolan har 28 grundskolor, 1 resursskola och 7 gymnasier med totalt 14 500 elever.