Kvalita väljer Uska för leverans av hemtjänst medarbetare

Med Uska ser vi till att Kvalita får tillgång till alla trettiotusen som registrerat sin profil hos Uska. Det skapar väldigt goda förutsättningar att brukaren hittar den rätta personen för sina unika behov. Vi är stolta över att få chansen att bidra till att förbättra livet för Kvalitas kunder.

På uska.se har vi utvecklat en tjänst som hjälper arbetstagare och arbetsgivare att hitta varandra på några minuter. Vi hoppas att vår satsning kan hjälpa krisen kring basvårdspersonal så som undersköterskor, personliga assistenter och vårdbiträden genom att vi minimerar tiden för rekryteringar och samtidigt säkerställer de kompetenskrav som arbetsgivare ställer på sin personal. Men framför allt vill vi öka livskvaliteten för brukarna och patienterna.

Uska är Sveriges största samlingsplats för undersköterskor, vårdbiträden och personliga assistenter. Vi matchar dig med rätt arbetsgivare med drivkraften att göra vård och omsorg bättre. För alla. Eftersom vi, precis som du, brinner för kvalitativ vård under rätt förutsättningar.