Kvällar om det stora ämnet döden

Hur pratar man om något så svårt som döden ? Vad händer efter att någon har avlidit? Vilka ställningstagande behöver jag göra och hur ser det ut i vårt mångkulturella samhälle med begravningssederna?

Nu går startskottet för en serie samtalskvällar om döden. Bakom ligger Norrköpings kyrkogårdsförvaltning i samarbete med Norrköpings kommun, Sjukhuskyrkan och representanter från begravningsbyråerna i Norrköping.

Det första tillfället, tisdagen den den 15 oktober kl 18.00 i Östra Eneby församlinghem, har temat Vad händer när jag dör?

Följande tillfällen är 12 november på temat Tro som formar döden om begravningsseder och vårt mångkulturella samhälle samt 4 februari på temat Döden och juridiken.

Anders Carlsson, chef Norrköpings kyrkogårdsförvaltning
011-241501 / anders.h.carlsson@svenskakyrkan.se