La Marca Prosecco - Tidlös elegans när USA:s mest sålda premiumprosecco lanseras i Sverige

Med sin eleganta utstrålning och friska smak har La Marca Prosecco Blue Label bland annat tagit USA med storm och vuxit till att bli landets mest sålda premiumprosecco. Nu har svenskarna chansen att få reda på varför. Den första mars 2017 sker lanseringen i beställningssortimentet på Systembolaget.

La Marca Prosecco

Efter succé i USA är det den första mars dags för svenska bubbelälskare att få ta del av La Marca Prosecco Blue Label. Med sin tidlösa eleganta framtoning adderar vinet en extra touch av finess. De blommiga dofterna och den friska, fruktiga smaken gör att denna Prosecco passar för stunderna som ska firas, till afternoon tea, cup cakes eller bara ha vännerna över på middag.

Om vinet
Producenten har i mer än 40 år värnat om traditionen i området. Samtidigt som de har investerat i modern teknik för att kunna leverera en premiumprosecco som håller i kvalitén. Vinet är döpt efter hjärtat av Proseccoregionen, La Marca Trevigiana, i norra Italien. Druvorna plockades i september från flera mindre vingårdar. Premiumläget på kullarna där Gleradruvorna växer ger ett lättare och fruktigt mousserande vin.

Doft och smak
Det lätt guldaktiga vinet doftar fräscht av citrus med antydan till honung och blommor. Smaken är ren och fräsch där du känner toner av honung, melon, päron och citrus.

Fakta: La Marca Prosecco Blue Label
Ursprung: Italien, DOC Veneto | Producent: La Marca| Druvor: Glera 100% | Alkoholhalt: 11% vol | Art.nr: 77313 | Pris: 99 kr flaska 75 cl | Distribution: Lanseras den 1 mars i Systembolagets beställningssortiment

Källa mest sålda premiumprosecco: ©IRI, 52 Weeks Ending 02-12-17, Total U.S. Multi-Outlet, Top Prosecco Sparkling Wines by UPC, Volume Sales, Dollar Sales

La Marca Prosecco

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.